خبرگزاری کار ایران

بهره مندی ۱۶ هزار خانوار آبادانی از شبکه مدرن فاضلاب

asdasd
کد خبر : ۱۳۷۰۰۹

در شهرستان آبادان بیش از ۱۰۲ کیلومتر توسعه شبکه فاضلاب انجام شده که در مقایسه با سنوات گذشته بیش از ۱۴ برابر رشد عمرانی و اعتباری داشته است.

ایلنا: مدیرعامل شرکت آبفا خوزستان گفت: با پیگیری و تلاش شبانه روزی مجموعه آبفای خوزستان بیش از ۱۶ هزار خانوار در آبادان از شبکه مدرن فاضلاب بهره‌مند شدند.
به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، محمدعلی صنیعی‌نژاد با بیان این مطلب افزود: با اعتبار حاصل از اوراق مشارکتهای مردمی در شهرستان آبادان بیش از ۱۰۲ کیلومتر توسعه شبکه فاضلاب انجام شده که در مقایسه با سنوات گذشته بیش از ۱۴ برابر رشد عمرانی و اعتباری داشته است.
وی با بیان اینکه بهره گیری از اعتبارات اوراق مشارکت، شاخص بهره‌مندی مشترکین آبادانی از شبکه فاضلاب را از ۶۸ درصد به ۸۳ درصد افزایش داده است، اظهار کرد: این دستاورد بزرگ نتیجه تلاش شبانه روزی مسئولین استانی و کشوری و عوامل اجرایی این پروژه است که در سایه صبر و تحمل مردم شریف آبادان حاصل شده است.
وی ضمن تبریک به مردم عزیز آبادان که با سعه صدر و تحمل مشکلات ناشی از اجرای این طرح بزرگ زیست محیطی امکان رشد شاخص‌های بهداشتی و زیست محیطی و فراهم آمدن محیطی سالم در مناطق محروم آبادان را فراهم آوردند خواستار ادامه همراهی و همکاری آنان بمنظور بهره‌مندی سایر شهروندان آبادانی از خدمات مدرن و بهداشتی دفع فاضلاب شد.
وی با بیان اینکه در زمان حاضر ۹۵ درصد از شبکه و انشعابات فاضلاب کار شده در مناطق سلیج غربی و شرقی، شطیط، علوانیه، ذوالفقاری، امیرآباد و منطقه ۳۵۰ هکتاری، کوی ولیعصر، کوی کارگر، کوی قدس و بهار وارد مدار بهره برداری شده است، خاطر نشان کرد: پروژه‌ اجرای خطوط شبکه فاضلاب هم اکنون در آبادان فعال است و با توجه به سیاست کلی و راهبردی طرح فاضلاب آبادان در مناطقی که ایستگاه پمپاژ در حال احداثو یا هنوز احداثنشده است دفع موقت بصورت منهول پمپ در حال انجام است.
وی با اشاره به مشکلات و موانع اجرای طرح‌های فاضلاب شهری، عمده‌ترین مشکلاتی که در مسیر اجرای پروژه‌های فاضلاب شهرستان آبادان قرار دارد را باتلاقی و یا ماسه‌ای بودن زمین، وجود معارضین محلی، تاسیسات ناشناخته زیرزمینی، عدم ‌انطباق نقشه جامع شهری با وضع موجود و تغییرات قیمتی مواد اولیه اجرای خطوط شبکه فاضلاب عنوان و تصریح نمود: بدون شک اگر موانع مطرح شده وجود نداشت پیشرفت پروژه بیش از مقدار فعلی می‌بود.
عضو شورای اداری استان مناطق علوانیه، شطیط و ایستگاه ۱۲-۹ را از جمله مناطقی نام برد که اجرای شبکه جمع آوری و دفع فاضلاب در برنامه سال گذشته و سال جاری قرار داشته و بخشی از آن اجرا گردیده و مابقی نیز پس از رفع مشکل معارضین و تملیک خیابانهای مسیر پروژه اجرا می‌شود، که در این راستا رایزنی‌های لازم با فرمانداری انجام شده تا انشاا… هر چه زود‌تر با کمک فرمانداری و رفع معارضین شبکه فاضلاب این مناطق نیز تکمیل شود.
این مقام مسئول در خصوص اجرای شبکه فاضلاب مناطق مرکزی شهر آبادان نیز گفت: اجرای شبکه جمع آوری و دفع فاضلاب سایر مناطق شهر از مناطق مرکزی در برنامه اجرائی طرح فاضلاب آبادان قرار دارد که انشاا… با فروش مرحله سوم اوراق مشارکت، عملیات اصلاح شبکه این مناطق نیز اجرائی خواهد شد.
وی در پایان ضمن تشکر مجدد از صبر و شکیبایی مردم و همراهی و مساعدت مسئولین از جمله فرماندار محترم و کمک و همراهی نمایندگان محترم شهرستان جهت رفع مشکلات موجود در اجرای این پروژه‌ها ابراز نمود و از شهروندان خواست تا در صورت مواجهه با هرگونه مشکلی در اجرای طرح، مراتب را از طریق سامانه تلفنی ۱۲۲ شرکت آبفا خوزستان اطلاع دهند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز