خبرگزاری کار ایران

مدیرکل استاندارد خوزستان؛

گواهی استاندارد اولین محصول دانش‌بنیان در خوزستان صادر شد/صدور ۳۱ پروانه استاندارد در پنج ماهه نخست سال جاری

asdasd
کد خبر : ۱۲۷۱۴۸۸

مدیرکل استاندارد خوزستان از سازوکارها برای تعیین معیار و سنجش برای محصولات دانش‌بنیان در استان و کشور خبرداد و گفت: به تازگی اولین گواهی انطباق استاندار یک محصول دانش‌بنیان در استان صادر و این کار ادامه دارد.

به گزارش ایلنا از خوزستان، علی داودی امروز یکشنبه ششم شهریورماه در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه ۲۵ تکلیف بزرگ و اصلی برای این سازمان تعیین شده است، اظهار کرد: اطمینان بخشی و کیفیت کالاها، خدمات، کالاهای وارداتی و حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان داخلی از وظایف مهم این سازمان است.

وی با اشاره طراحی نقشه راه برای اجرای برنامه‌های تحولی سازمان، حفظ کرامت و حقوق مردم به همراه گسترش خدمات الکترونیک، افزود: از ابتدای سال جاری ۳۱ پروانه استاندارد در استان صادر، ۸۵ مورد تمدید، ۴۶ پروانه تعلیق و ۳۸ پروانه نیز باطل شدند.

مدیرکل سازمان استاندارد خوزستان تعداد نمونه‌ برداری‌های واحدهای تولیدی را ۴۸۱ مورد اعلام و عنوان کرد: در این مدت تعداد نمونه‌ برداری از واحدهای صنفی ۱۰۸ مورد، محموله‌های صادراتی ۹۵ و تعیین ماهیت نیز یکهزار و ۵۴۶ مورد بود.

وی همچنین تعداد بازرسی فنی از واحدهای خدماتی شامل سردخانه، سکوهای گازپرکنی و وسایل تفریحی در شهرها و زمین‌های بازی را چهار هزار و ۱۷۷ نفر برشمرد و اضافه کرد: نمونه‌های آزمون شده واحدهای تولیدی، صادراتی و وارداتی چهار هزار و ۶۴۶ مورد از ابتدای سال تا پایان مردادماه است.

داودی با بیان اینکه ۹۶ آزمایشگاه همکار و ۲۳ آزمایشگاه در اداره‌کل در حوزه استاندارد مشغول فعالیتند، خاطرنشان کرد: سالانه ۵۰۰ تا ۶۰۰ نمونه‌برداری در بخش طلا برای عیار سنجی در استان انجام می‌شود که کد حک شده بر روی طلا و جواهرات نشان دهنده صحت عیار آن است. همچنین برای اولین بار در خوزستان از دستگاه XRF برای عیار سنجی طلا استفاده می‌شود.

وی تصریح کرد: در بحث متروپل نیز بخش زیادی از مواد مصرفی، مصالح و بتن دارای استاندارد بود ولی سوء استفاده از این مواد و فشار بیش از حد بر آن‌ها باعث بروز چنین مشکلی شد؛ البته تمام بتن مصرف شده در این ساختمان از مراکز دارای استاندارد و مورد تایقد ما تهیه نشده بود و بخشی در کارگاه خود ساختمان ساخته شده بود که نظارت بر آن از حیطه وظایف سازمان استاندارد خارج بود.

مدیرکل استاندارد خوزستان ادامه داد: مجازات متفاوتی در برخورد با جرائم از حبس تعزیزی تا جریمه نقدی است برای متخلفین وجود دارد.

وی بیان کرد: معیار و استاندارد مشخصی در کشور و حتی در سطح بین‌المللی برای محصولات دانش‌بنیان وجود ندارد ولی اداره‌کل استاندار سعی دارد معیار و سنجشی برای محصولات دانش‌بنیان نیز تعیین کند که به همین منظور به تازگی اولین پروانه و گواهی انطباق استاندارد یک محصول دانش‌بنیان در خوزستان صادر و این کار ادامه دارد.

داودی در پایان به نظارت نازل‌های سوخت بنزین به صورت هر سه ماه یکبار و نازل‌های سوخت CNG در استان بصورت هر سال یکبار اشاره کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز