خبرگزاری کار ایران

رئیس اداره استاندارد شهرستان بندر امام(ره) اعلام کرد:

از ورود ذرت‌های هندی آلوده به سم جلوگیری شد

asdasd
کد خبر : ۱۲۶۱۱۶

از تخلیه ۲۰هزار تن ذرت دامی آلوده به سم آفلاتوکسین در بندر امام خمینی «ره» جلوگیری به‌عمل آمد.

ایلنا: رئیس اداره استاندارد شهرستان بندر امام(ره) اعلام کرد: از واردات ۲۰ میلیون کیلوگرم(۲۰ هزار تن) ذرت دامی غیراستاندارد به ارزش ۳۴۵ میلیون و ۶۰۰ هزار روپیه و ارزش ریالی ۱۳۷ میلیارد و ۵۴۸ میلیون و ۸۰۰ هزار ریال به کشور ممانعت به‌عمل آمد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از بندر امام خمینی «ره»، امیدرضا ماندگار افزود: پس از نمونه برداری از کالای ذرت دامی وارداتی و ارسال نمونه به آزمایشگاه مورد تائیدصلاحیت قرار گرفته مشخص گردید محموله وارده با استاندارد ملی مربوطه مغایرت داشته و آلوده به سم بسیار خطرناک آفلاتوکسین می‌باشد که با هماهنگی بعمل آمده با اداره گمرک بندر امام(ره) از ورود محموله فوق به کشور جلوگیری بعمل آمد.

وی خاطر نشان کرد: این سم بسیار خطرناک و برای دام و انسان عوارض بسیار بدی داشته و سرطان‌زاست.

وی گفت: تنها در صورت انطباق کالا با استانداردهای ملی مربوطه و یا استانداردهای مورد قبول، مجوز ورود به کشور برای آن‌ها صادر می‌شود در غیراینصورت همه محموله‌های نامرغوب خارجی و غیراستاندارد باید مرجوع شوند.

ماندگار در انتها افزود: کالای ذرت دامی مربوط به کشور هند بود که به همت کار‌شناسان این اداره از ورود آن به کشور جلوگیری بعمل آمد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز