خبرگزاری کار ایران

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز مطرح کرد؛

بهره‌برداری از ۳۰ پروژه بهداشتی و درمانی در ۶ ماه گذشته/ انجام طرح مطالعاتی ساخت بیمارستان‌های جدید امام خمینی و گلستان اهواز

asdasd
کد خبر : ۱۲۵۴۳۶۷

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز با اشاره به کمبود متخصص و فوق‌تخصص در استان، گفت: ۳۰ پروژه بهداشتی و درمانی در ۶ ماه گذشته در خوزستان به بهره‌برداری رسیده است.

به گزارش ایلنا از خوزستان، محمدحسین سرمست امروز چهارشنبه ۲۲ تیرماه در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به آمادگی‌ دانشگاه علوم پزشکی اهواز برای مقابله با موج جدید احتمالی کرونا اظهار کرد: از زمان شیوع کرونا در بسیاری حوزه‌ها مانند آی‌سی‌یو بیمارستان و تجهیزات پیشرفت داشتیم.

وی افزود: تجهیزات ارتباط مستقیمی با خدمات به مردم دارد و با وجود افزایش قیمت ارز یک دستگاه آنژیوگرافی، ۲ عدد سونوگرافی، اکوکاردیوگرافی برای بیمارستان امام خمینی (ره) اهواز، راه‌اندازی سی‌تی‌اسکن بیمارستان رامهرمز و شوش، و چندین دستگاه و تجهیزات دیگر برای بیمارستان‌های استان در چندماه اخیر خریداری و راه‌اندازی شد.

تلاش برای افزایش رشته‌‌های تخصصی و فوق‌تخصصی در دانشگاه

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز کمبود متخصص و فوق‌تخصص را از مشکلات دانشگاه علوم پزشکی دانست و گفت: در تلاشیم با راه‌اندازی و فعال‌سازی دیگر رشته‌ها در دانشگاه علوم پزشکی این کمبودها را برطرف کنیم و در حال رایزنی برای آموزش بسیاری از تخصص‌ها و فوق‌تخصص‌ها در دانشگاه برای رفع مشکل به‌صورت دائم هستیم.

وی با اشاره به پیگیری‌ها برای رفع مشکلات پروژه‌های دانشکده دندانپزشکی و داروسازی ادامه داد: ۳۰ پروژه درمانی و بهداشتی در ۶ ماه گذشته به پایان رسیده است و همچنین در حال خرید برای تجهیزات دانشکده دندانپزشکی هستیم.

سرمست بیان کرد: اکثر بیمارستان‌های استان فرسوده شده و در زمان ریاست جمهوری احمدی‌نژاد برای بسیاری از آن‌ها مجوز ساخت مجدد صادر شد

وی در ادامه مطلب فوق عنوان کرد: در گذشته نیز صحبتی در خصوص بیمارستان یک هزار تختخوابی به میان آمد که زمین مناسبی برای آن وجود نداشت و سرمایه‌گذاری پای این کار نمی‌آمد لذا مطالعات ساخت بیمارستان جدید رازی با ۴۰۰ تخت و گلستان اهواز با ۶۰۰ تخت درخواست داده شده و در حال انجام است.

پلمب ۳۳ مرکز غیرمجاز درمانی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز با اشاره به پلمب ۳۳ مرکز غیرمجاز پزشکی بیان کرد: طی جلسه‌ای بین محیط زیست، شهرداری و نظام‌پزشکی بنا شد قراردادی با چندین شرکت برای امحا زباله مطب‌ها و بی‌خطرسازی آن‌ها بسته شود.

سید محمد علوی رئیس مرکز بهداشت خوزستان نیز گفت: وضعیت کرونا همواره شکننده بوده به همین دلیل تمام مراکز بهداشت آمادگی کامل برای موج کرونا را دارند.

پوشش ۸۵ درصدی دُز اول واکسن کرونا

وی پوشش دُز اول واکسن کرونا در سنین بالای ۱۲ سال را ۸۵ درصد عنوان و اظهار کرد: تاکنون ۹۸ هزار کودک ۵ تا ۱۱ سال نیز واکسن دریافت کرده‌اند و طبق آمار آموزش و پرورش ۹۷ درصد دانش‌آموزان دُز اول و ۸۰ درصد دُز دوم را تزریق کرده‌اند.

علوی ادامه داد: پوشش دُز دوم واکسن در افراد بالای ۱۲ سال ۷۵ درصد و دُز سوم در افراد بالای ۱۸ سال ۳۶ درصد است.

وی تصریح کرد: علائم کرونا در زمان‌های متفاوت تغییر کرده ولی گلودرد و خارش گلو، بدن درد، سرفه و مشکلات گوارشی از علائم شایع آن است.

تشکیل دادگاه ویژه مسائل بهداشتی در حال پیگیری است

رئیس مرکز بهداشت خوزستان با اشاره به مشکلات جامعه در بحث فاضلاب و مسائل بهداشتی، گفت: تشکیل دادگاه ویژه مسائل بهداشتی در حال پیگیری است.

وی خاطرنشان کرد: هر فرد مبتلا ویروس جدید کرونا می‌تواند ۱۸ نفر را مبتلا کند این در حالی است که این میزان در گذشته ۳ نفر بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز