خبرگزاری کار ایران

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اهواز خبر داد؛

افزایش ۱۷۵ درصدی تعداد مبتلایان به کرونا در خوزستان / میزان استفاده از ماسک در مناطق حاشیه ۵ درصد است

asdasd
کد خبر : ۱۲۵۳۳۱۹

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اهواز از افزایش ۱۷۵ درصدی تعداد مبتلایان به کرونا در استان خوزستان خبر داد و گفت: میزان استفاده از ماسک در مناطق حاشیه‌نشین به ۵ درصد رسیده است.

به گزارش ایلنا از خوزستان، سید محمد علوی امروز دوشنبه ۲۰ تیرماه در جلسه ستاد استانی مدیریت کرونا اظهار کرد: زنگ هشدار موج جدید کرونا در دنیا و کشور به صدا درآمده و در خوزستان نیز در شاخه صعودی قرار گرفته ولی نسبت به میانگین کشوری وضعیت بهتری دارد.

وی با بیان اینکه شیب صعودی موج جدید کرونا در دنیا مانند سویه اُمیکرون است، افزود: موج فعلی زیر واریانت اُمیکرون بوده و سرعت ابتلا بسیار بالایی دارد.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: تعداد مبتلایان در کشور ۲۲۶ درصد افزایش داشته و در خوزستان نیز تعداد مبتلایان در هفته گذشته از  ۱۳۷ به ۳۷۵ نفر رسیده که به معنی افزایش ۱۷۵ درصدی مبتلایان است. همچنین میزان بیماران بستری ۸۵ درصد افزایش و تعداد تست‌ها ۲ برابر شده است.

وی با اشاره به اینکه روز گذشته ۱۶۱ نفر در خوزستان به کرونا مبتلا و ۹ نفر نیز بستری شدند، ادامه داد: تاکنون ۳ میلیون ۳۳۰ هزار نفر از افراد بالای ۱۲ سال دُز اول واکسن کرونا (پوشش ۸۵ درصدی)، ۲ میلیون ۸۵۴ هزار نفر دُز دوم (پوشش ۷۵ درصدی) و یک میلیون ۱۴۵ هزار نفر (۳۴ درصد) دُز سوم و در مجموع ۷ میلیون ۳۲۹ هزار دُز واکسن کرونا تزریق شده است.

علوی میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی را ناامیدکننده دانست و گفت: میزان استفاده از ماسک به حد زیادی پایین آمده و در برخی مناطق حاشیه‌نشین تنها ۵ درصد مردم از ماسک استفاده می‌کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز