خبرگزاری کار ایران

به دلیل کاهش منابع آبی اعلام شد؛

ممنوعیت کشت تابستانه آب بَر در دشت آزادگان/ لزوم پرداخت خسارت ناشی از خشکسالی به کشاورزان

asdasd
کد خبر : ۱۲۲۰۷۶۸

فرماندار دشت آزادگان امروز سه‌شنبه ۳۰ فروردین در جلسه بررسی مسائل و مشکلات کشاورزی و همچنین اعلام عدم کشت تابستانه با اشاره به محدودیت‌های شدید منابع آبی در سال جاری، از ممنوعیت کشت تابستانه در شهرستان خبر داد.

به گزارش ایلنا از خوزستان، حمید سیلاوی اظهار داشت: آخرین وضعیت مخازن سدهای کرخه در همین امروز حجم مفید آن ۱۰- درصد یعنی ۳۹۷- میلیون مترمکعب است درحالی‌که سال گذشته در همین تاریخ ۱۱۷۷ میلیون مترمکعب بوده است و طبق آمارهای موجود میزان آورد (میلیون مترمکعب) ۱۴۰۰-۱۴۰۱ (۱۳۸۷) بوده درحالی‌که سال گذشته رقم ۲۱۵۶ را داشتیم.

فرماندار دشت آزادگان با بیان این که امسال سد کرخه کاهش آب زیادی نسبت به زمان مشابه در سال گذشته داشته، افزود: در باره تأمین آب کشاورزی و مباحثی که در خصوص کشت محصولات آب بر مانند برنج در شهرستان مطرح است، با توجه به محدودیت ذخایر سدها، امکان تأمین آب برای کشت شلتوک و به طور کلی محصولات پرمصرف وجود ندارد و کشت این محصولات می‌تواند سبب برهم‌خوردن تعادل شکننده منابع و مصارف آبی در حوضه‌های آب شود و در تأمین نیازهای آبی از جمله شرب، محیط زیست و دام‌های سنگین در حوضه‌های آبریز مختلف شهرستان اختلال ایجاد نماید.

نمایندگان کشاورزان منطقه نیز با بیان مشکلات خود و لزوم پرداخت خسارت ناشی از خشکسالی و … مطالب خود را بیان کرده و خواستار رسیدگی مسئولان و انتقال این مشکلات به مسئولین کشوری و استانی شدند؛ چرا که تنها راه درآمد اکثر اهالی این منطقه از طریق کشاورزی می‌باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز