خبرگزاری کار ایران

مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان:

مربی‌گری سخت‌ترین شغل عرصه ورزش است

asdasd
کد خبر : ۱۱۶۴۰۶

در کلاس های داوری و مربی گری باید زمانی برای مسایل فرهنگی و اخلاق داشته باشیم تا مربیان و داوران پس از گذراندن آن کارت خود را دریافت کنند.

ایلنا: مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان گفت: مربی‌گری سخت ترین شغلی است که در عرصه ورزش می توانیم از آن نام ببریم.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، حمیدرضا گرشاسبی در همایش تجلیل از مربیان زحمتکش، اخلاق‌مدار و مروج فرهنگی استان که در سالن همایش های اداره‌کل ورزش و جوانان خوزستان برگزار شد، اظهار داشت: مربی رسالتی دارد و اگر اخلاق مدار نباشد می تواند عکس آن عمل کند.

وی گفت: شاهد بوده ایم که قهرمانان ورزشی‌مان وقتی افتخارآفرینی می‌کنند، سجده شکر به جا می آورند و با نام ائمه اطهار «ع» وارد میدان مسابقه می‌شوند. ورزشکاران دیگری هم داریم که با دوپینگ در مسابقات شرکت می کنند. ورزشکاری که در ورزش وارد می شود مانند خمیری است که مربی می تواند آن را به هر شکلی در بیاورد و هدایت کند.

گرشاسبی افزود: براساس شاخص هایی که وزارت ورزش و جوانان برای انتخاب مربیان با اخلاق در نظر گرفته بود، ۱۴ مربی را به نیت ۱۴ معصوم براساس این شاخص ها انتخاب کردیم. البته به جرات می توان گفت که همه مربیان ما اخلاق مدار و الگو هستند.

مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان با ارائه پیشنهاد افزودن ساعاتی به کلاس های داوری و مربیگری در زمینه مسایل فرهنگی بیان داشت: در کلاس های داوری و مربی گری، می بایست زمانی برای مسایل فرهنگی و اخلاق داشته باشیم تا مربیان و داوران پس از گذراندن آن کارت خود را دریافت کنند.

وی ادامه داد: از نکاتی که یک مربی خوب باید سرلوحه کارش قرار دهد، این است که باید بداند که مربی گری فراز و نشیب دارد؛ یک روز در اوج است و روز دیگری زمین می خورد و در هر دو حالت باید خودش را حفظ کند و ناامید نشود. دومین مورد این است که مربی باید ورزشکار را به گونه ای تمرین دهد که ورزشکار از آن تمرین و ورزش لذت ببرد. این نکاتی است که اگر مربی به آن ها توجه نکند، عوارض و اثرات بد آن را خواهیم دید.

گرشاسبی تصریح کرد: رسالت ما این است که برنامه‌ریزی داشته باشیم تا از بد اخلاقی ها در ورزش کمتر ببینیم و این امر به کمک مربیان اتفاق می‌افتد. مربی می‌تواند بد اخلاقی‌ها را در ورزش سازمان دهد.

وی افزود: کودک وجوانی که وارد میدان ورزش می شود، بهترین سرمایه خانواده و امانتی در دست ما است که اگر به خوبی از آن حمایت و حفاظت نکنیم، گناه است. عکس این مساله نیز صادق است و مربی ای که به ورزشکاران خدمت می کند و آن ها را خوب پرورش می دهد، خدا قطعا پاداش او را خواهد داد.

مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان خاطر نشان کرد: خوشبختانه با همکاری تمام ورزشکاران و مربیان استان، امسال برای دومین سال متوالی، اداره کل ورزش و جوانان خوزستان به عنوان اداره کل برتر کشور معرفی شد. اکنون نیز آغاز کننده همایش تجلیل از مربیان برتر اخلاق استان پیش از سایر استان ها هستیم و این نشان می‌دهد که خوزستان بازهم در مسایل فرهنگی و اخلاق مداری مربیانی دارد که سازنده اخلاق هستند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز