خبرگزاری کار ایران

فرماندار شهرستان گناباد:

شهرستان گناباد از لحاظ منابع علمی و نخبگان غنی است

asdasd
کد خبر : ۴۶۱۳۳۰

فرماندار شهرستان گناباد گفت: شهرستان گناباد از لحاظ منابع علمی و نخبگان غنی است.

به گزارش ایلنا، محمدعلی نبی پور فرماندار شهرستان گناباد در تفاهم نامه همکاری میان دانشگاه علوم پزشکی گناباد و دانشگاه خاتم النبیین جمهوری‌اسلامی افغانستان گفت: یکی از اقداماتی که بر موفقیت‌های دانشگاه علوم پزشکی گناباد افزوده است، آموزش مجازی است که سبب بهره‌مندی این دانشگاه از منابع خارجی و همچنین بستری مهیا شده که کارها و مباحث علمی را در یک مبادله علمی با جهان ارتقا دهند.

وی کشور افغانستان با کشور ایران دارای سبقه تاریخی بسیار زیادی در موضوعات فرهنگی، اجتماعی، علمی و قومیتی است و یکی از نقاط هدفی است که می‌توانیم ارتباطات را در حوزه علم و دانش بیش از گذشته توسعه دهیم.

فرماندار گناباد گفت: خود اتکایی‌جوانان ایرانی در حوزه علم و دانش‌تجربه غنی را می‌تواند منتقل کند. تشابهی بین ایران اسلامی و افغانستان وجود دارد چرا که افغانستان بعد از جنگ های فرسایشی داخلی در حال حاضر در حال بازسازی، سازندگی و نوسازی است .

وی در ادامه افزود: ایران اسلامی هم که دوران دفاع مقدس و پیروزی انقلاب اسلامی را سپری کرده است، تجربه غنی در این حوزه دارد که مبادله این تجربیات بسیار موثر است .

 نبی پور گفت: افغانستان دارای نسل جوانی پرانرژی است و از سویی مسئولان و بزرگان این کشور به این نتیجه رسیده اند که در زمینه توسعه با حفظ وحدت قومی و قبیله ای و ملی می توان دستاوردهای خوبی داشت.

وی خاطر نشان کرد: خوشحالم این مراوده علمی و فرهنگی شروع شده است و این نشست آغازی بر گسترش بیشتر روابط باشد.

نبی پور افزود: گناباد از نظر جمعیتی شاید شهرستان کوچکی باشد اما از نظر منابع علمی و نخبگان بسیار غنی است.

وی تصریح کرد: برای ما افتخار است که جوانان گنابادی و اساتید غیر بومی ساکن در این شهرستان یک پتانسیل غنی ایجاد کرده اند که می توان از آن بهره بسیار زیادی برد و موفقیت های خوبی نیز در این حوزه کسب کرد.

نبی پور در پایان نزدیکی جغرافیایی و فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی ایران برای کشور افغانستان و دانشگاه خاتم النبیین و دانشگاه علوم پزشکی گناباد باعث موفقیت های زیادی می شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز