خبرگزاری کار ایران

یک مسئول مطرح کرد؛

۱۸ درصد قطعات خودروی کشور در خراسان رضوی تولید می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۴۱۷۵۵۸

رئیس اتحادیه صنف فروشندگان لوازم یدکی اتومبیل سبک و سنگین مشهد گفت: ۱۸ درصد قطعات خودروی کشور در خراسان رضوی تولید می‌شود و از این جهت جایگاه خوبی در کشور داریم.

به گزارش ایلنا از مشهد، معاون نمایشگاهی نمایشگاه بین المللی مشهد در جمع خبرنگاران در خصوص برگزاری نمایشگاه قطعات خودرو گفت: این نمایشگاه از ۲۴ الی۲۷ آبان ماه با حضور ۱۵۰ شرکت کننده برگزار می‌شود که ۶۰ مشارکت کننده تولید کننده قطعات خودرویی مربوط به استان خراسان رضوی است.

علی جلوه افزود: در مشهد ۶۰ عنوان نمایشگاهی درسال و در تقویم نمایشگاهی برگزار می‌شود که حدود ۴۷۰ هزار نفر بازدید کننده از این نمایشگاه‌ها بازدید دارند.

وی با اشاره به فضای برگزاری نمایشگاه قطعات خودرویی در مشهد اظهار داشت: این نمایشگاه در فضای بالغ بر ۲۵ هزار متر مربع در همه سالن‌ها با مشارکت ۹۰ شرکت کننده از استان‌های تهران، البرز، آذربایجان شرقی، آذر بایجان غربی، گیلان، مازندران، مرکزی، اصفهان، فارس و اردبیل برگزار می‌شود.

معاون نمایشگاهی نمایشگاه بین المللی مشهد در باره زمینه فعالیت مشارکت کنندگان اظهار داشت: زمینه تولید کنندگان قطعات خودرو اعم از قطعات موتوری، بدنه خودرو، قطعات پلیمری، روغن، باطری خودرو، شیشه و آینه اتومبیل، لنت و شرکت‌های بازرگانی حوزه خودرو است.

وی خاطر نشان کرد: در حاشیه برگزاری این نمایشگاه همایش و گردهمایی قطعه سازان خودرو کشور و بررسی ظرفیت صادراتی در ۲۵ آبان ماه ساعت ۹ الی ۱۲ در هتل پردیسان مشهد برگزار خواهد شد.

معاون نمایشگاهی نمایشگاه بین المللی مشهد در باره اهداف برگزاری این نمایشگاه گفت: برگزاری نمایشگاه قطعات خودرو مشهد یکی از اصلی‌ترین راهکارهای تقویت صنعت قطعه‌سازی خودرو، ایجاد روزنه‌های روشن برای بهبود وضعیت فعالان این عرصه است.

وی بیان کرد: معرفی آخرین دستاوردها، تولیدات و هدف‌گذاری برای صادرات از مهمترین اهداف برگزاری این نمایشگاه خواهد بود که بازدید آن برای عموم آزاد است.

مدیر شرکت برگزار کننده نمایشگاه نیز گفت: همچنین اعتمادی‌سازی و ارتباط مستقیم مردم با قطعه سازان خودرو و ایجاد راهکارهای مناسب در جهت توزیع و فروش قطعات از مهم‌ترین اهداف برگزاری این نمایشگاه است.

اشکان شریعت یادآور شد: ارائه قابلیت‌ها و توانمندی شرکت‌ها و هدایت آن‌ها به بازارهای گسترده‌تر و فرصتی برای صنعتگران خلاق جهت معرفی آخرین محصولات مدرن، گسترش بازار و ارتباط با مشتریان بالقوه جدید و ایجاد فضاB۲B برای ارتقا کیفیت محصولات و همچنین حمایت از تولیدگان این صنعت از دیگر اهداف برگزاری نمایشگاه قطعات خودرو در مشهد است.

در ادامه این نشست، رئیس اتحادیه صنف فروشندگان لوازم یدکی اتومبیل سبک و سنگین مشهد با ارائه گزارشی از عملکرد اتحادیه، اعضا و دغدغه‌های مطرح شده گفت: ارتقای سطح کیفی محصولات و قطعات خودرویی داخلی دغدغه همه ما نیز است.

علیرضا اردکانی فر اظهار داشت: اتحادیه صنف فروشندگان قطعات خودرویی مشهددارای دوهزار و پانصد عضو است و همچنین یک صد پرونده جدید در دست اقدام دارد.

وی خاطر نشان کرد: هم اکنون ۱۸ درصد قطعات خودروکشور در خراسان رضوی تولید می‌شود و از این حیث خراسان رضوی یکی از بزرگترین قطب‌های تولید قطعات خودرویی در کشور محسوب می‌شود.

رئیس اتحادیه صنف فروشندگان لوازم یدکی خودرو مشهد، در خصوص ارتقای سطح کیفی قطعات خودرو گفت: تولید قطعات خودرو از استاندارهای خوبی برخورد دار است که این موضوع روند پیگیری از سوی اتحادیه را ندارد و بیشتر مربوط به انجمن تولید کنندگان قطعات خوردویی است.

اردکانی فر در خصوص توزیع قطعات خودرو یی قاچاق در مشهد گفت: با توجه به طرح شناسه کالا و کد رهگیری قطعات قاچاق در مشهد سیر نزولی داشته و بسیار اندک است اگر چه بیش از ۹۰درصد قطعات سنگین خودرویی وارداتی است. برای ۴۰۰ نوع خودرو تولید شده ۵۰ میلیون قطعه شناسه دار و یک میلیارد کد رهگیری تهیه و ارائه می‌شود.

وی تاکید کرد: قطعات تعمیری به صنف لوازم یدکی مربوط نمی‌شود بلکه به صنف اوراق فروشی مرتبط است. همچنین صنف خدمات خودرو به هیچ وجه اجازه فروش جنس دست دوم را نداردو این در حالیست که اکثر اجناس تقلبی دست دوم توسط تعمیرکاران به فروش می‌رسد.

وی همچنین توضیح داد: در لوازم یدکی دارای تنوع بالایی هستیم بطور قطع لوازم یدکی تولید داخل کشوراز شرکت‌های تولیدی است که حتماً دارای کیفیت است که توانستند دارای نشان استاندارد باشند. اگرچه ممکن است گاهی محصولات یا کالاهایی از کشورهای خارجی بیاید که از تولید داخل مرغوب‌تر وگران‌تر باشد و سلیقه خریدار مطابق با آن‌ها باشد وآن را خریداری نماید اما به معنای‌عدم کیفیت کالای استاندارد شده تولید داخلی نیست.

اردکانی فر تصریح کرد: هدف از برگزاری نمایشگاه رفاه مردم است. ما خودمان نیز جزو منتقدان هستیم و به شرکت‌های تولید کننده اعلام کرده‌ایم که گاهی شاهد پایین آمدن کیفیت تولیدات لوازم یدکی هستیم درواقع زمان کارکرد کالا کاهش یافته است.

وی بیان داشت: بخصوص در خودروهای حمل و نقل عمومی این مساله به شدت احساس می‌شود. زیرا آن‌ها هر روز مسافت‌های طولانی را طی می‌کنند. ما به عنوان صنف در این خصوص نمی‌توانیم کاری را انجام بدهیم و این موضوع به قطعه سازان و سازمان صنایع و اداره استاندارد برمی‌گردد که باید پیگیر این قضیه باشند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز