خبرگزاری کار ایران

معاون استاندار مطرح کرد؛

روند طرح نهضت ملی مسکن در خراسان رضوی شتاب گرفته است

asdasd
کد خبر : ۱۴۱۳۸۸۳

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان رضوی گفت: در تامین زمین نهضت ملی مسکن در استان به جز تعدادی معدود از شهرها، زمین مورد نیاز تامین و به متقاضیان واگذار شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان رضوی به همراه مدیرکل راه و شهرسازی استان در سفر به بردسکن ضمن بازدید از سایت‌های طرح نهضت ملی مسکن در بردسکن، انابد و شهرآباد در جلسه شورای مسکن این شهرستان شرکت کرد. 

جواد خدایی در این بازدید اظهارداشت: هرچند بردسکن در طرح نهضت ملی مسکن دچار عقب ماندگی شده بود ولی خوشبختانه با هماهنگی و تعاملی که صورت گرفت و پای کار بودن دستگاه‌های اجرایی و خدماتی یک روند جهشی به خود گرفته است.

وی افزود: خوشبختانه در سایت انابد توسط شهرداری انابد آماده سازی و جدول گذاری و خیابان کشی آن صورت گرفته است و با اقدام جهادی اداره آب و فاضلاب شهرستان نسبت به تامین یک دستگاه تانکر برای آب مورد نیاز ساخت و ساز متقاضیان اقدام شد. وی گفت سهم استان خراسان رضوی ۳۹۱ هزار واحد مسکونی در بخش‌های حمایتی، روستایی خودمالکی و بازآفرینی است.

معاون عمرانی استاندار خراسان رضوی بیان کرد: خوشبختانه در دور دوم سفرهای نهضت ملی مسکن که از شهرستان‌های مختلف استان صورت گرفته است جهش بسیار خوبی در طرح نهضت ملی مسکن شهرستان‌ها صورت گرفته است و امید است سال آینده شاهد تکمیل برخی از پروژه‌های طرح نهضت ملی مسکن در استان باشیم.

خدایی افزود: بیش از ۱۰۰ هزار واحد طرح نهضت ملی مسکن در استان در مراحل صدور پروانه،فنداسیون سقف و نازک کاری هستند.  اجرای فونداسیون هدف گذاری ما در طرح نهضت ملی مسکن بوده چرا که پرداخت تسهیلات به متقاضیان منوط به اجرای فونداسیون است.

وی همچنین به دستگاه‌های اجرایی و خدماتی شهرستان بردسکن یک مهلت دو ماهه داد تا نسبت به اجرای فنداسیون در نهضت ملی مسکن تمامی تدابیر لازم اتخاذ شود تا قبل از فصل سرما اسکلت  و سقف آن اجرا شده باشد‌. وی گفت خوشبختانه در تامین زمین در نهضت ملی مسکن در استان به جز تعدادی معدود از شهرهای استان زمین مورد نیاز تامین و به متقاضیان واگذار شده است.

مدیر کل راه و شهرسازی استان خراسان رضوی نیز در جلسه شورای مسکن شهرستان بردسکن اقدامات انجام شده را در این شهرستان مطلوب ارزیابی کرد و افزود: در بحث واگذاری زمین در طرح نهضت ملی مسکن هیچ محدودیتی نداشته‌ایم به جز ۶ شهر استان که زمین دولتی و بخش خصوصی نداشته‌ایم و متعلق به آستان قدس رضوی بوده پیگیری‌های لازم صورت گرفته است که با مساعدت تولیت آستان قدس رضوی و استاندار خراسان رضوی مشکل زمین در این شهرها نیز مرتفع شود.

وحید داعی بیان کرد: ۵۲۰۰ هکتار الحاقاتی بوده که به محدوده شهرها اضافه شده است که ۲۰ برابر الحاقاتی بوده که در زمان پروژه مسکن مهر صورت گرفته است.

مدیر کل راه و شهرسازی استان خراسان رضوی گفت: از مجموعه بیش از ۳۹۰ هزار واحد طرح نهضت ملی مسکن در استان ۱۹۵ هزار آن در حوزه حمایتی،بیش از ۶۴ هزار در بخش روستایی، بیش از ۷۵ هزار خود مالکی بیش از ۵۶ هزار واحد در بافت فرسوده است. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز