خبرگزاری کار ایران

نایب رئیس شورای شهر مشهد مطرح کرد؛

به رایگان شدن اتوبوس‌های مشهد کم لطفی شد / طرح بعدی رایگان کردن پروانه‌های مسکونی در حاشیه شهر است

asdasd
کد خبر : ۱۳۷۳۹۲۴

نائب‌رئیس شورای اسلامی شهر مشهد در خصوص حواشی تصویب کلیات طرح رایگان شدن اتوبوس‌ در مشهد گفت: این طرح قطعا موافق و مخالف دارد اما اینکه این گونه آن را زیر سئوال ببریم کم‌لطفی است. رای ندهید، ما به نمایندگی از مردم رای را آوردیم و تلاش خواهیم کرد. قطعا طرح بعدی من رایگان کردن پروانه‌های مسکونی در حاشیه شهر خواهد بود.

به گزارش ایلنا از مشهد، موسی‌الرضا حاجی‌بگلو در هشتادوسومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد که در تالار شهر برگزار شد، اظهار کرد: هفته گذشته طرح رایگان کردن اتوبوس برای مردم شهر و زائران را ارایه داده بودیم که کلیات آن تصویب شد ولی بعد از آن وارد فضای دیگری شدیم و برخی اتفاقات رخ داد.  

وی بیان کرد: من بابت تصویب این طرح خوشحال هستم. طرح بسیار چالشی را ارائه کرده‌ایم اما بیان شد که موافقان و مخالفانی دارد. البته تعداد موافقان آن ۹۰ درصد بیشتر بود. کاش تمام طرح‌ها و لوایح از این به بعد این گونه باشد. روزی که شروع به نوشتن طرح کردیم، یعنی ۶ ماه قبل، آقای اصغری سرپرست سابق شهرداری بود.

نائب‌رئیس شورای اسلامی شهر مشهد افزود: در مصاحبه‌ها بیان می‌کردم که در حال آماده کردن این طرح هستیم و برخی مصاحبه می‌کردند که چنین طرحی وجود ندارد؛ بله وجود نداشت زیرا در حال آماده کردن آن بودیم. باید مطالعه شده طرح‌ریزی می‌کردیم نه اینکه حرفی بزنیم که نتوانیم پاسخگو باشیم.

حاحی‌بگلو گفت: ما براساس شعار سال و قانون درآمدهای پایدار این طرح را آماده و با نگاه خدمت‌رسانی به مردم اقدام کردیم. همه چیز براساس قوانین بالادستی انجام شده و خارج از آن نبوده است. اینکه طرح را این گونه زیر سئوال ببرند و نتوانند پاسخ محکمی به سئوالات ما بدهند، بی‌انصافی است.  

سخنگوی شورای اسلامی شهر مشهد ادامه داد: بارها در جلسات بیان کردم که من را متقاعد کنید تا طرح را کنار بگذارم اما هر بار که صحبت کردیم، ما اقناع کردیم و مخالفان کاری نکردند. ناراحتی ما این است که چرا آنقدر در مدیریت شهری مخالفت می‌شود؟ چه نگرانی‌ دارید؟ دوره ششم شورا متفاوت و با نگاه جدیدی آمده است؛ اگر قرار بود اتفاقات گذشته شکل بگیرد، چرا ما آمدیم؟

وی اضافه کرد: ما برای خدمت به مردم آمدیم. اینکه مصاحبه‌ای شود و بگویند نظر مردم این نیست، جای تاسف دارد. آیا نظر مردم نیست؟ میان مردم بودید؟ با کدام مردم صحبت کردید؟ طرح‌های ما طرح مردم است و با این نگاه آمدیم.

نائب‌رئیس شورای اسلامی شهر مشهد با بیان اینکه برخی می‌گویند نگاه ما سیاسی است، عنوان کرد: نگاه ما ۱۰۰ درصد سیاسی بوده اما سیاسی صحیح، اسلامی و در مسیر خدمت به مردم است. شورای ششم شورای انقلابی بوده و قطعا باید متفاوت باشد؛ بنابراین کم‌لطفی‌ها نسبت به این طرح بی‌انصافی است.

حاجی‌بگلو خاطرنشان کرد: کلیات طرح تصویب شده اما به هر دلیلی تباصر آن در جلسات قبل بررسی نشد. دنبال حذف این طرح هستید. مدیریت شهری در ۲ سه هفته گذشته به شدت رایزنی و گفت‌وگو کرده و به جای کار اجرایی دنبال این بوده که ما را متقاعد کنند تا طرح را اجرا نکنیم.

سخنگوی شورای اسلامی شهر مشهد با اشاره به اینکه چرا باید دنبال مدیران هزینه‌ای باشیم، تصریح کرد: آیا نگران ۲۰۰ میلیارد تومان هستید؟ چرا روزی که ۱۰۰ میلیارد تومان به خارج از استان پرداختید، صدایتان در نیامد؟ حالا اعتراض می‌کنید؟ دلایل مخالفتتان چیست؟

وی افزود: برخی می‌گویند اتوبوس‌ها شلوغ می‌شود و مردم به سمت اتوبوس می‌آیند؛ ما دنبال همین هستیم و این نکته‌ای مثبت است. می‌گویند اول باید اتوبوس بیاوریم و بعد رایگان کنیم؛ این چه منطقی است؟ چه کسی گفته انجام ندهید؟ قطعا باید انجام شود. ما سال گذشته و امسال برای این موضوع بودجه در نظر گرفتیم. چرا این موارد را با هم مرتبط می‌کنید؟

نائب‌رئیس شورای اسلامی شهر مشهد ادامه داد: چرا اینگونه مطالب را مطرح می‌کنید و سپس می‌گویید ما نماینده مردم هستیم؟ نظر مردم این نیست. من نماینده آن مادری هستم که گفت اگر طرح شما اجرا شود، ۱.۵ تا ۲ میلیون تومانی که من و فرزندانم برای اتوبوس هزینه می‌کنیم را می‌توانیم به اقساط جهیزیه دخترم بدهیم.

حاجی‌بگلو بیان کرد: این طرح قطعا موافق و مخالف دارد اما اینکه آن را اینگونه زیر سئوال ببریم، کم‌لطفی است. رای ندهید؛ ما به نمایندگی از مردم رای را آوردیم و تلاش خواهیم کرد. قطعا طرح بعدی من رایگان کردن پروانه‌های مسکونی در حاشیه شهر خواهد بود.

سخنگوی شورای اسلامی شهر مشهد گفت: مدیریت شهری تلاش می‌کند طرح به زمین بخورد. تا دیروز کارشناسان شورای شهر در هیچ جلسه‌ای قابل اعتماد نبودند و الان قابل اعتماد شده‌اند. در روزنامه شهرآرا یک صفحه برای مخالفت با این طرح مطلب می‌نویسند. آنقدر توان بگذارید، بد است. بعد از پیگیری از مدیر مجموعه به من گفتند که تحت فشار این مطلب را چاپ کردم.

وی ادامه داد: خدمت به مردم باید این گونه باشد؟ ما نمی‌توانیم از محل‌های دیگر درآمد کسب کنیم؛ بنابراین سر جای خودمان نشستیم. اعضاء شورای شهر باید نماینده مردم و کارکنان شهرداری باشند نه مدیران شهرداری.  

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز