خبرگزاری کار ایران

رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس:

مشهد الگوی دیگر شهر‌ها در حوزه محیط زیست است

asdasd
کد خبر : ۱۳۶۴۸۳۴

نماینده مردم تهران در مجلس و رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس گفت: اینکه بخشی از هزینه‌های‌ شهرداری مشهد صرف محیط زیست می‌شود نشان نگاه مدیران شهرداری است که این مسئله را سرمایه‌گذاری می‌دانند.

به گزارش ایلنا از مشهد، سمیه رفیعی، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی و رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس امروز سه‌شنبه۱۶ خردادماه در مراسم افتتاح پروژه‌های خدمات شهری، اولین مرکز اجرایی حمایت از پرندگان، شبکه پایش آلودگی صوتی مشهد و رونمایی از اپلیکیشن جدید جمع آوری هوشمند پسماند در مشهد اظهار داشت: در دنیا نظیر نداشته که انقلابیونی در آن درگیری‌هایی که بابت انقلاب دارند، یک نگاه ویژه‌ای به حوزه محیط زیست داشته باشند و این اقدام صرفا در انقلاب اسلامی صورت گرفته است. اصل ۵۰ قانون اساسی که در حوزه محیط زیست است را مدیون نگاه انقلابیون هستیم. متاسفانه برای این موضوع تبیین خاصی صورت نگرفتن است. 

وی با بیان اینکه در محیط زیست مشهد شاهد اتفاقات روبه جلو هستیم، افزود:  ایجاد شهرک صنعتی بازیافت و مدیریت شیرابه اقدامات مهمی است که در مشهد صورت گرفته است. امروز یکی از مسائلی که در حوزه مدیریت محیط زیست داریم عدم نگهداری ایستگاه‌های سنجش الودگی هوا است. در مشهد این مشکل برطرف شده و مهندسی معکوس و شاخص‌ها استانداردسازی صورت گرفته است و براساس نرم‌افزار جهانی آنالیز می‌شود. این کار در شهر مشهد براساس مبنا و معیار کارشناسی معین می‌شود که قدم رو به جلویی است و امیدوارم سایر شهر‌ها اقدامات محیط زیست شهر مشهد را الگو قرار دهند.

به گفته وی، دستگاه‌های پرتابل برای اندازه گیری آلاینده‌ها در مشهد، خود قدم بزرگی است. در مدیریت پسماند با اقدامات انجام شده ۴۵ هزار مترمربع آب صرفه جویی شده که خبر خوبی است.

وی ادامه داد: از مدیران درخواست دارم تا سال آینده اطلس پرندگان شهری مشهد چاپ شود و در اختیار دیگر شهر‌ها و علاقه‌مندان قرار بگیرد.برای بازنگری قانون پسماند ۱۴۰۰ ساعت کار مطالعاتی انجام شده، یکی از مهمترین مسایل در بازنگری قانونی، ایجاد چرخه اقتصادی مدیریت پسماند است که اقای نجفی به صورت ویژه همکاری کردند.

نماینده مردم تهران در مجلس خاطرنشان کرد: عوارض پرداخت استفاده از سوخت‌های الاینده موضوع دیگری است که باید مورد توجه قرار بگیرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز