خبرگزاری کار ایران

سردار سلامی:

سبزوار صاحب تمدن اسلامی و مایه مباهات ایران است

asdasd
کد خبر : ۱۳۶۳۵۹۰

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: هر جامعه و شهر و دیاری به واسطه عالمان، تاریخ و قهرمانانش شناخته می شود، از این نظر سبزوار یک تاریخ است که به تنهایی نمادی از یک تمدن اسلامی را یدک می‌کشد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سردار حسین سلامی در کنگره ملی بزرگداشت ۲هزار شهید سبزوار با بیان اینکه سبزوار شهری با تمدن دیرینه و مایه افتخار ایران است ادامه داد: سبزوار سرزمینی است که گوهر وجودی آن عالمان با فضیلت، فقها، ادبا و شاعران بزرگی همچون حکیم سبزواری و حمید سبزواری است و حماسه سربداران مردمانی را پرورش داده که همواره در جستجوی سربلندی آزادگی اسلام و جاودانگی شخصیت خود بودند. 

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تاریخ ماندگار و تقدیم ٢ هزار شهید سبزوار را نیز بیانگر روح آزادمنشی در این دیار دانست و گفت: زیباترین عبارات در وصف سبزوار در بیان مقام معظم رهبری و در توصیف شخصیت و منزلت و هویت و تاریخ و فرهنگ مردم سبزوار بیان شد و ایشان به صراحت از حماسه و خاطرات مجاهدین این خطه از خراسان بزرگ سخن گفتند.

سردار سلامی با اشاره به ایثار شهید حمید رضا الداغی اظهارداشت: در این سرزمین چشمه سار غیرت، غیرت از خون یک جوان جوشید و سبزوار را  نماد غیرت کرد تا آوازه این شهر در جهان گسترانیده و سبزوار نز افتخار تمام ایران شود.

کنگره ملی شهدای والامقام سبزوار امروز با حضور مسئولین غرب خراسان، خانواده معظم شهدا و فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برگزار شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز