خبرگزاری کار ایران

راه اندازی دفتر حقوقی شرکت های دانش بنیان در پارک علم و فناوری خراسان

asdasd
کد خبر : ۱۳۶۳۵۲۴

معاون پشتیبانی فناوری پارک علم و فناوری خراسان از راه اندازی دفتر حقوقی شرکت های دانش بنیان در پارک علم و فناوری استان خبر داد.

به گزارش ایلنا از مشهد، حسینعلی اخلاقی امیری در نخستین رویداد ملی انتقال تجربه داوری حقوقی "دادروی" که در کارخانه نوآوری مشهد برگزار شد، ضمن تبریک دهه ولایت و ولادت حضرت علی بن موسی الرضا (ع) اظهار کرد: در دو دهه اخیر که پارک علم و فناوری خراسان راه اندازی شده یکی از دغدغه های اصلی مدیران سابق و فعلی نیز بحث مباحث قضایی و داوری شرکت های مستقر در پارک بوده که این مهم در دوره اخیر چندین برابر شده است.

وی افزود: برگزاری رویدادهای این چنینی کمک می کند تا نقاط ضغف و قوت شرکت های دانش بنیان در مسائل حقوقی شناسایی شده که امیدواریم برگزاری رویدادهایی در قالب انتقال تجربه ضعف‌ها را برطرف سازیم و حمایت هر چه بهتر و بیشتری از شرکت های دانش بنیان داشته باشیم.

معاون پشتیبانی فناوری پارک علم و فناوری خراسان بیان کرد: خوشبختانه ما در دو دهه گذشته رشد صعودی شرکت های دانش بنیان و فناور را در پارک علم و فناوری خراسان داشتیم اما نکته حائز اهمیتی که وجود دارد این است که ما در برخی از زمینه ها نتوانستیم زیر ساخت های لازم را فراهم کنیم که یکی از آن‌ها نیز مباحث حقوقی و قضایی است.

اخلاقی امیری تصریح کرد: نکته سیار مهمی که وجود دارد این است که به واقع  به تناسب آن میزان رشد تعداد شرکت‌ها برخی از  زیر ساخت ها رشد نکرده که یکی از این زیر ساخت ها که باید متناسب با رشد شرکت های فناور و دانش بنیان رشد می کرد زیر ساخت های حقوقی و قضایی است، اما الان شرکت های دانش بنیان و فناور با چالش های بزرگی دست و پنجه نرم می کنند به خصوص در بحث مالکیت فکری و قراردادهای داخلی و بین المللی اما زیر ساخت ها آمادگی لازم را  برای پذیرش این همه از شرکت ها را ندارد.

وی خاطر نشان کرد: قرار است به زودی  شعب و مراکز قضایی دانش بنیان در کشور راه اندازی شود که مراکزی هم  برای این موضوع اختصاص پیدا کرده اما باتوجه به حجم پرونده‌ها این میزان پاسخگوی نیاز شرکت ها نیست.

معاون پشتیبانی فناوری پارک علم و فناوری خراسان گفت: مباحث همچون داوری که قرار است در این رویداد انتقال تجربه آن صورت بگیرد یک زمینه ای مناسبی را در کنار روش های کلاسیک قضایی در کشور به وجود می آورد؛ شاید شرایط فعلی جوابگوی نیاز شرکت های دانش بنیان و فناور نباشد به واسطه اطالعه های دادرسی و هزینه های تحمل شده و این مهم نیز برای شرکت‌های دانش بنیان بخش خصوصی سخت است چرا که باید چندین ماه این شرکت درگیر باشد تا متدهای سنتی برای آن رقم بخورد.

اخلاقی امیری گفت: اگر بشود بحث داوری در حوزه شرکت های دانش بنیان فراهم کرد و از ظرفیت  قانون جهش دانش بنیان به عنوان یک ظرفیت استفاده کرد می توان کمکی به شرکت های دانش بنیان داشت به همین دلیل، این نیازمند اتفاق ویژه در حوزه های حقوقی  بوده و ما امسال بنا داریم یک دفتر حقوقی برای اینکه مرجعی باشد برای کمک به  شرکت های فناور که به همین دلیل دست یاری را به سمت حقوقدان ها دراز می کنیم تا بتوانیم از ظرفیت های آن ها بهره مند شویم. 

وی در خاتمه تصریح کرد: پارک علم و فناوری خراسان سابقه ۲۰ ساله داشته و بیش از ۱۰۰۰ شرکت از ابتدای تاسیس تاکنون از خدمات آن استفاده کرده اند به طوری که همین الان ۴۵۰ شرکت دانش بنیان فناور هم در پارک خراسان و مراکز رشد و جز سه پارک برتر کشور هستیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز