خبرگزاری کار ایران

افتتاح اقامتگاه برای مادران در بیمارستان کودکان اکبر مشهد

asdasd
کد خبر : ۱۳۳۵۳۴۲

رئیس بیمارستان کودکان اکبر گفت: اقامتگاه خیرساز «بانو مریم» جهت استراحت مادران در مدت بستری کودکانشان در بخش‌های ICU و NICU این بیمارستان با اعتبار بیش از چهار میلیارد و ۵۰۰ میلون تومان توسط خیران و دفتر مشارکت‌های مردمی افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

به گزارش ایلنا از مشهد، سیدعلی جعفری در حاشیه افتتاح اقامتگاه خیرساز بانو مریم در بیمارستان کودکان اکبر که با حضور ریاست دانشگاه علوم پزشکی مشهد و جمعی از پزشکان بیمارستان و خیرنیکوکار برگزار شد، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: از مهمترین چالش‌ها و نیازها در بیمارستان‌ فوق تخصصی کودکان اکبر، با توجه به اینکه حضور مادر در طول بستری کودک در بخش‌های ICU و NICU الزامی و اجتناب‌ناپذیر است، نداشتن یک اقامتگاه برای زمان استراحت همراه بیمار در مدت بستری بود که امروز به همت خیر نیکوکار مریم کاخی و غلامعلی سعیدی این مرکز به بهره‌برداری رسید.

وی افزود: در بعضی از محدودیت‌های سنی به ویژه در دوره نوزادی حضور مادر کنار فرزند بستری در بیمارستان الزامی است. این موضوع از همه نظر که مهمترینش بُعد عاطفی و شیردهی است، بسیار حائز اهمیت بوده و احداث این اقامتگاه امری ضروری تلقی می‌شد.

جعفری بیان کرد: این اقامتگاه در فضایی به مساحت حدود ۴۵۰ متر مربع با هفت اتاق و ۲۸ تخت احداث و آماده ارائه خدمات به صورت کاملا رایگان به مادران کودکان بستری در در بخش‌های ICU و NICU است.  این ظرفیت تا چهار الی پنج تخت استراحت دیگر قابلیت افزایش دارد.

رئیس بیمارستان کودکان اکبر با اشاره به ۵۰ تخت فعال در ICU و ۱۲ تخت فعال در NICU مطرح کرد: درصد اشغال تخت بستری در سه مرکز ICU و یک بخش NICU همیشه بین ۸۰ الی ۱۰۰ درصد است. اولویت استفاده از این اقامتگاه برای مادرانی است که از شهرستان‌ها و راه دور به این بیمارستان مراجعه می‌کنند و با این توصیف همین ظرفیت فعلی اقامتگاه جوابگوی جامعه هدف است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز