خبرگزاری کار ایران

تزریق دز یادآور واکسن کرونا به سه هزار نفر از کادر درمان در مشهد

asdasd
کد خبر : ۱۱۵۴۰۳۱

مدیر امور پرستاری دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: تاکنون سه هزار نفر از کادر درمان در مشهد دُز سوم واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.

به گزارش ایلنا از مشهد، امیررضا صالح مقدم مدیر امور پرستاری دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: تاکنون سه هزار نفر از کادر درمان در مشهد دُز سوم یا دُز یادآور واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند و این تعداد تمام افرادی را شامل می‌شود که ۶ ماه از دریافت دُز دوم واکسن آنها گذشته است.

وی افزود: طبق دستورالعمل وزارت بهداشت، دز یادآور یا دز سوم یا "بوستر" به افرادی تزریق می‌شود که ۶ ماه از دریافت دز دوم واکسن آنها گذشته باشد و در این خصوص کادر درمان در اولویت قرار دارند.

مدیر امور پرستاری دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: شمار کادر درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد بیش از ۱۵ هزار نفر شامل پزشکان، پرستاران، کارکنان اتاق عمل، هوشبری و سایر شاغلان در این حوزه هستند که به تدریح همه آنها دز سوم واکسن کرونا را دریافت می‌کنند.

صالح مقدم بیان کرد: نوع واکسن دز سوم بسته به واکسنی است که در نوبتهای قبلی دریافت کرده‌اند، بطوریکه افرادی که واکسنهای اسپوتنیک، آسترازینکا و بهارات دریافت کرده‌اند، دز سوم آنها آسترازینکا است و افرادی که واکسن سینوفارم دریافت کرده‌اند، دز سوم واکسن آنها آسترازینکا یا سینوفارم خواهد بود.

وی تصریح کرد: آن دسته از کادر درمان که واکسن برکت دریافت کرده‌اند دز یادآور آنها می‌تواند واکسن برکت یا سینوفارم باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز