خبرگزاری کار ایران

برخی اقدامات بانک صادرات در سال ۱۴۰۲

حمایت 56000 میلیاردی بانک صادرات ایران از کسب و کارهای کوچک و متوسط

asdasd
کد خبر : ۱۴۵۸۱۱۰

در ۱۱ ماه سال ۱۴۰۲ انجام شد؛

بانک صادرات ایران به منظور پشتیبانی از کسب و کارهای کوچک و متوسط و کمک به استقلال مالی و معیشتی سرپرستان خانوار، در 11 ماه سال جاری بیش از 56000 میلیارد ریال وام قرض‌الحسنه مشاغل خانگی پرداخت کرد.

این بانک در ادامه حمایت و کمک به کسب و کارهای خرد ایجاد شده توسط خانواده‌ها، اشتغال‌زائی و توسعه کسب و کارهای دانش‌بنیان، ایجاد شغل توسط مددجویان سازمان‌های حمایتی و پشتیبانی مستقیم برای ایجاد مشاغل خانگی، در 11 ماهه سال 1402 با پرداخت 56 هزار و 258 میلیارد ریال وام قرض‌الحسنه، به استمرار تولید و اشتغال و بهبود وضعیت معیشت مردم اقصی‌نقاط کشور، کمک کرده است.

 

جدیدترین خدمات بانک صادرات ایران در تسهیل گردشگری

یاسر مرادی، عضو هیئت مدیره بانک صادرات ایران از جدیدترین خدمات این بانک برای حمایت از استارت آپ‌ها و ارائه کارت ویژه در حوزه گردشگری خبر داد.

مرادی با حضور در جمع فعالان استارت‌آپی و فین تک‌های حوزه گردشگری در همایش یک روزه «سکوی پرتاپ گردشگری سپهر»، قابلیت‌های سامانه «ست» را برای حمایت از کسب و کارهای نوین در صنعت گردشگری تشریح کرد.

او گفت: یکی از کارهای مهمی که بانک صادرات ایران در بخش استارت‌آپی گردشگری انجام داده این است که افرادی که از خدمات استارتاپ‌آپی در حوزه گردشگری استفاده می‌کنند، می‌توانند به صورت هوشمند نسبت به توثیق سهام و سایر دارایی‌هایی راکد خود که قابلیت توثیق داشته باشند از جمله سهام، بیمه‌های عمر و زندگی، سیم‌کارت تلفن همراه، حتی یارانه و بقیه دارایی‌های خود در سامانه ست (سامانه توثیق الکترونیکی دارایی) در بانک صادرات ایران اقدام کنند و تضمین تأمین اعتبار آنها توسط بانک انجام خواهد شد.

مرادی افزود: در صورت که افراد به هر دلیل در پرداخت اقساط خدمات گردشگری دریافت شده از استارت آپ‌ها با مشکل مواجه شوند، بانک صادرات ایران مستقیما بر اساس تضمینی که به این استارت‌آپ‌ها و شرکت‌های گردشگری می‌دهد، نسبت پرداخت بدهی اقدام خواهد کرد و این خدمت می‌تواند در فراشمول شدن استفاده افراد از خدمات گردشگری کمک کند.

در 11 ماه سال جاری صورت گرفت؛

حمایت 474 هزار میلیارد ریالی بانک صادرات ایران از بخش‌های اقتصاد مقاومتی

​حجم تسهیلات تکلیفی و حمایتی بانک صادرات ایران در 11 ماهه 1402 از 474 هزار میلیارد ریال فراتر رفت.

حجم تسهیلات تکلیفی و حمایتی این بانک در 11 ماهه منتهی به پایان بهمن‌ماه سال جاری، به 474 هزار و 792 میلیارد ریال رسید که نسبت به ماه قبل بیش از 15 درصد رشد داشته و سهم قابل توجهی در کمک و پشتیبانی از بخش‌های مختلف اقتصاد مقاومتی و حمایت از مردم در اقصی نقاط کشور داشته است.

بر اساس آمارهای بانک مرکزی؛

بانک صادرات ایران رتبه سوم بانک‌های خصوصی در پرداخت تسهیلات مسکن را به خود اختصاص داد

بانک صادرات ایران بر اساس اعلام رسمی بانک مرکزی در بین 26 بانک کشور، رتبه ششم و رتبه سوم را در بین بانک‌های خصوصی کشور در پرداخت تسهیلات مسکن به خود اختصاص داد.بانک صادرات ایران در بین 26 بانک تخصصی، دولتی و خصوصی، از نظر کل پرداخت تسهیلات به بخش مسکن از جمله «تسهیلات ساخت خود مالکی»، «مشارکت در نهضت ملی مسکن»، «تسهیلات مسکن شهری»، «مسکن روستایی»، «ودیعه مسکن» و «حوادث غیر مترقبه بخش مسکن»، در جایگاه ششم  و همچنین در بین بانک‌‌های خصوصی حاضر در بازار سرمایه در رتبه سوم  با پرداخت نزدیک به 108 هزار میلیارد ریال  تسهیلات بخش مسکن، ایستاده و در میان بانک‌های کشور با پرداخت بیش از 49709 میلیارد ریال تسهیلات مسکن روستایی، در رتبه برترایستاده است.

بانک صادرات ایران به عنوان یک بانک تجاری حاضر در بازار سرمایه، علاوه بر حمایت از تامین مالی زیرساخت‌های متنوع اقتصادی، صنعتی، بازرگانی و خدماتی کشور، حضور مهمی در تامین مالی و تسهیل خرید، بهسازی و نوسازی بخش مسکن در کشور داشته است. همچنین بر اساس آمارهای 11 ماهه منتهی به اول اسفندماه سال جاری، بانک صادرات ایران از محل منابع قرض‌الحسنه خود  1345 میلیارد ریال وام قرض‌الحسنه ودیعه مسکن فرزند سوم ،  984 میلیارد ریال وام ودیعه مسکن طرح جوانی جمعیت و 15 میلیارد ریال برای احداث حمام روستایی  و در مجموع  2344 میلیارد ریال  وام قرض الحسنه مسکن در مناطق مختلف کشور پرداخت کرده است.

علاوه بر این، طی 11 ماه سال جاری، این بانک از محل منابع عادی بیش از 12000 میلیارد ریال در قالب تسهیلات نهضت ملی مسکن، بیش از 7300 میلیارد ریال در قالب ودیعه مسکن اقدام ملی مسکن، نزدیک به 11000 میلیارد ریال برای ساخت و خرید مسکن ایثارگران و بیش از 36600 میلیارد ریال برای بهسازی و نوسازی مسکن روستایی در کشور پرداخت کرده  که مجموع این میزان در 11 ماه مورد اشاره به 67 هزار و 344 میلیارد ریال می‌رسد و روند حمایت از سیاست‌های کلان کشور در بخش مسکن و عمل به مسئولیت‌های اجتماعی همچنان ادامه دارد.

مهمترین اقدامات بانک صادرات ایران در تکمیل زنجیره خدمات دولت الکترونیک

معاونت طرح و برنامه در بانک صادرات ایران طی دو سال اخیر در دوران دولت سیزدهم با تدوین و بازنگری ارکان راهبردی بانک و ابلاغ آن به شعب، به دنبال تبیین جایگاه بانک و وضعیت مطلوب آن در پیاده‌سازی چرخه بهره‌وری، مدیریت و ارتقای آن در بانک بوده که از جمله آنها، می‌توان تلاش برای تدوین راهبرد مؤثر در بخش پایانه‌های فروش و پرستاری از  پذیرندگان آن با هدف بهبود و ارتقای عملکرد بانک در تعامل با ذی‌نفعان و رفع مشکللات اصناف اشاره کرد.طی این مدت در معاونت طرح و برنامه بانک صادرات ایران طرح تداوم کسب و کار بانک (RECOVERY PLAN) و طراحی و استقرار سامانه BSC برای با عرضه بازاری نتایج تحقیق و توسعه در زمینه تکنولوژی برتر و تحقق بهره‌وری و ارتقای مدیریت در بانک مد نظر قرار گرفته است.

همچنین طراحی محصولاتی از جمله جاری طلایی کسب و کار، سپاس سپهر، جاری طلایی 2 و سنای ویژه کسب و کار  از دیگر اقدامات این بخش برای افزایش جذب سپرده‌ و پرداخت وام‌های قرض‌الحسنه در ارتقای تعامل با ذی‌نفعان و مشتریان مد نظر قرار داشته است.معاونت طرح و برنامه بانک صادرات ایران تدوین طرح وصول اقساط زودتر از موعد برای بازیابی توان تولیدی بدهکاران، طرح‌های جایگزینی اخذ سپرده نقدی در پرداخت تسهیلات، طراحی بسته‌های ویژه زنجیره تأمین در صنایع مختلف از جمله داروسازی، انبوه‌سازی مسکن، صنایع غذایی، پتروشیمی و خودروسازی را بر عهده داشته است.

املاک مازاد بانک صادرات ایران در معرض فروش قرار گرفت

​بانک صادرات ایران در دومین مزایده بزرگ سراسری خود در دی ماه 1402بیش از 186 رقبه ملک مازاد خود را برای فروش عرضه کرد. این بانک به منظور عمل به قانون رفع موانع تولید رقابت‌پذیر، بازیابی منابع راکد، بهبود و اصلاح کیفیت دارایی و ساختار مالی و همچنین حمایت از تولید و استمرار اشتغال در کشور، دومین مزایده بزرگ سراسری فروش اموال مازاد خود را با عرضه 186 رقبه ملک در استان‌ها و مناطق تهران برگزار کرد.

بانک صادرات ایران در سال 1402 با برگزاری 61 مزایده در تهران و استان‌های مختلف کشور بیش از 110 رقبه ملک مازاد خود به ارزش 3 هزار و 414 میلیارد ریال را فروخته و تلاش برای فروش اموال مازاد و چابک‌سازی بانک با قدرت ادامه دارد.​

چکنو 3 میلیونی شد

​همزمان با گذشت یک سال از انتشار نخستین چک امن دیجیتال بانک صادرات ایران، تعداد چکنوهای صادره مشتریان بانک صادرات ایران از مرز 3 میلیون فقره گذشت.تعداد چکنوهای صادره توسط مشتریان بانک صادرات ایران با گذشت یک سال از زمان بهره‌برداری از نخستین چک امن دیجیتال نظام بانکی به 3 میلیون و 86 هزار فقره رسید که از این میزان بیش از 148 هزار فقره آن به ارزش بیش از 17 هزار و 314 میلیارد ریال کارسازی شده است.چکنو به عنوان نخستین چک امن دیجیتال نظام بانکی از 11 دی ماه سال گذشته برابر با اول ژانویه 2023 میلادی به عنوان یکی از پیشروترین ابزار نقل و انتقال الکترونیکی پول با ویژگی‌های منحصر به فرد توسط بانک صادرات ایران در دسترس مشتریان و فعالان اقتصادی کشور قرار گرفت که با گذشت یک سال با استقبال روبه‌رو شده و بدون محددیت در زمان و مکان و سقف ابزارهای متداول جابجایی پول، از بستر امن بانکداری دیجیتال بانک صادرات ایران برخوردار است. این ابزار در مرحله اول بر بستر همراه بانک و در مرحله بعد بر بستر اینترنت‌بانک سپهر بانک صادرات ایران عملیاتی شده و گره‌گشایی مشکلات متعددی در بین فعالان اقتصادی است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز