خبرگزاری کار ایران

عضو فرهنگی شورای شهر کهریزک در گفت و گو با ایلنا:

فلسفه شورا و رسالت معلمی همسوی یکدیگرند

asdasd
کد خبر : ۳۶۶۹۶۹

نایب رئیس شورای اسلامی شهر کهریزک به عنوان بانوی فرهنگی و فعال در مجموعه شورای شهر کهریزک، فلسفه شورا و رسالت خطیر معلمی را همسو برشمرد و روز شورا و روز گرامیداشت معلم را به همه همکاران خود در هر دو عرصه خدمت، تبریک گفت.

حمیرا چوگانی در گفت و گو با خبرنگار ایلنا در جنوب استان تهران با اشاره به این مطلب گفت: مهمترین رسالت معلمان، تعلیم و تربیت است. تعلیم با هدف رسیدن دانش آموزان به تعالی اندیشه و معرفت؛ معلمی که در دوران خدمت به خوبی از پس رسالتش برآید، دانش آموزی را تربیت و تحویل جامعه خواهد داد که آنها در هر صنف و جایگاه اجتماعی و سیاسی و... بتوانند، فردی موفق، وارسته و خوشبخت باشند.

نایب رئیس شورای اسلامی کهریزک به عنوان اولین بانوی عضو شورای شهر کهریزک در ادامه اظهار داشت: اکنون در جامعه، شرایط مطلوب و یکسانی برای فعالیت بانوان فراهم شده است اما با این اوصاف ما قشر بانوان همیشه در طول خدمت با نامهربانی‌ها و ناملایمت‌هایی روبرو هستیم که گاه ادامه راه را برای‌مان دشوار می‌کند اما با توجه به هدف والایی که دنبال می کنیم در این مسیر ثابت قدم می مانیم و راه را برای رسیدن به افقی روشن دنبال می کنیم.

وی یکی از مهمترین رسالت های شورا را هم اندیشی و هم افزایی برای رفع مشکلات خرد و کلان شهر برشمرد و گفت: شورا معنی واقعی دموکراسی است و در این مکتب فضایی برای خود رایی تعریف نشده است و امیدوارم روزی فرا برسد که شورا به مفهوم واقعی کلمه ، بر اساس مشورت و خرد جمعی برای رفع مشکلات اهالی شهر، موثر واقع شود.

چوگانی به عنوان رئیس کمیسیون فرهنگی شورا به بخشی از فعالیت‌های این حوزه نیز اشاره کرد و افزود: در گذشته سهم چندانی برای مقوله فرهنگ شهر تعریف نشده بود و با تخصیص بودجه برای ساخت فرهنگسراهای شهر، فقط سخت افزار فرهنگ مورد توجه مدیران شهر واقع بود اما خوشبختانه در این دوره توانسته ایم،با رونق برنامه های آموزشی، فرهنگی و هنری در فرهنگسراها، برگزاری جشنواره های فرهنگی، تعامل فرهنگی با مدارس و... فضای مناسب و امکانات نرم افزاری مقوله فرهنگ را نیز فراهم کنیم و از همه مهمتر اینکه شرایطی ایجاد کنیم تا همه شهروندان در همه رده های سنی بتوانند سهم عادلانه ای از برنامه های فرهنگی شهر داشته باشند.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر کهریزک خاطر نشان کرد: البته ناگفته نماند فعالیت‌های بنده فقط به حوزه فرهنگ خلاصه نشده است و در طول 3 سال اخیر با تلاش و پیگیری های انجام شده، اقدامات بسیاری در راستای رفع مشکلات اهالی و افزایش خدمات و سرانه های محلات شهر صورت گرفته است. هماهنگی و رایزنی برای تجهیز و راه اندازی درمانگاه  تخصصی امام حسین(ع) در محله شهرک امام حسن(ع)، استقرار کانکس نیروی انتظامی در این محله جهت افزایش ایمنی شهر، تعامل با شهرداری تهران برای انجام تعهدات عمرانی نسبت به شهر کهریزک، پیگیری مطالبات شهروندان و... در کنار مصوبات اجرای طرح های عمرانی و خدمات شهر و فضای سبز از جمله فعالیت هایی است که با همکاری سایر اعضای شورا توانسته ایم به اجرا دربیاوریم.

بانوی فرهنگی و عضو شورای اسلامی کهریزک در پایان گفت:مشکلات شهر کهریزک و مطالبات اهالی شهر بسیار فراتر از بضاعت و اختیارات اعضای شوراست و ما نمی توانیم در مدت زمانی کوتاه با توجه به اعتباراتی که در اختیار داریم بر همه این مشکلات فائق بیاییم اما خوشبختانه تاکنون در مسیر خدمت به شهروندان کوتاهی نکرده ایم و همواره برای خدمت به اهالی شهری که خودمان هم ساکن و زاده آن هستیم، قدم برداشته‌ایم وتوفیقی که در این راه نصیب‌مان شده است، نتیجه همدلی و همفکری همه اعضای شورا و مساعدت شهردار شهر است که وظیفه خود می دانم ضمن تبریک مجدد این ایام به همه همکاران خود خسته نباشید بگویم.

انتهای پیام/
روح اله حسین زاده
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز