خبرگزاری کار ایران

رییس محیط زیست شهرری:

واحدهای غیر مجاز چربی‌سوز بزودی تخریب می‎شوند

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ری اعلام کرد: بزودی و با هماهنگی مراجع قضایی، تعداد 30 واحد غیرمجاز چربی سوز در این شهرستان جمع آوری و تخریب می‌شود.

محسن شوکتی عصر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در جنوب استان تهران از اخطار 15 روزه این اداره به مالکان این واحدها خبر داد و افزود: متاسفانه واحدهای چربی سوز بدون رعایت مسایل بهداشتی و زیست محیطی اقدام به تولید و توزیع روغن‌های غیرمجاز حاصل از فرآوری غیرقانونی چربی‌ها و ضایعات دام و طیور می‌کنند.

وی افزود: این افراد پس از جمع آوری ضایعات دام و طیور، این ضایعات را به پودر گوشت و پودر استخوان تبدیل می‌کنند که  متاسفانه همه مراحل این تغییر ماهیت، غیر اصولی و  بدون رعایت مسایل بهداشتی  است.

به گفته شوکتی در صورت استفاده بهینه و بهداشتی از این ضایعات، می‌توان از آنها به عنوان مواد اولیه برخی صنایع از جمله مواد آرایشی و بهداشتی و  همچنین خوراک دام و طیور استفاده کرد.

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ری تاکید کرد: شهرک صنعتی چرم شهر برای این‌گونه مشاغل در نظر گرفته شده است که این واحدها بایستی با رعایت کامل مسایل بهداشتی،زیست محیطی و موارد قانونی  در این شهرک مستقر شوند.

وی همچنین در این گفت‌وگو با گرامیداشت هفته زمین پاک،گریزی به مسایل زیست محیطی شهرستان ری نیز زد و تاکید کرد: حفظ محیط زیست شهرستان ری نیاز به صرف بودجه دارد.

این مقام مسول اظهار امیدواری کرد: مدیران شهرستان ری در اختصاص عوارض صنایع آلاینده، بخشی را نیز به مسایل زیست محیطی و سرمایه‌گذاری‌های لازم در این بخش اختصاص دهند.

کد خبر : ۳۶۵۲۵۵