خبرگزاری کار ایران

موفقیت‌های موی‌تای یک‌ شبه بر باد رفت؛

جعفرزاده: وزارت ورزش فکری به حال اوضاع نابسامان موی تای کند

asdasd
کد خبر : ۳۶۲۴۵۲

مربی سابق تیم ملی موی تای گفت: تمامی زحمات و دستاوردهای داخلی و بین المللی موی تای ایران از بین رفت و به همین دلیل از وزارت ورزش و جوانان انتظار داریم به وضعیت این ورزش مدال آور رسیدگی کند.

افشین جعفرزاده در گفت وگو با خبرنگار ایلنا، در مورد شرایط کنونی موی تای کشورمان اظهار داشت: ما ۲ سال است سکوت کردیم تا به تخریب موی تای متهم نشویم اما الان وضعیت موی تای بسیار نگران کننده است و به همین دلیل نمی توان سکوت کرد.

پیشکسوت موی تای کشورمان ادامه داد: در دوره ای که ما در تیم ملی حضور داشتیم٬ ۱۴ ورزشکار را به مسابقات جهانی ازبکستان اعزام کردیم که با چند مدال طلا٬ نقره و برنز بر سکوی چهارم دنیا قرار گرفتیم اما الان می خواهند تیم ملی را با ۷ ملی پوش به رقابت های قهرمانی جهان اعزام کنند که معلوم نیست چه عنوانی برای کشورمان به دست خواهد آمد. ضمن این که از اعزام تیم های جوانان و بانوان هم خبری نیست.

جعفرزاده با بیان این که در حال حاضر بسیاری از قهرمانان٬ پیشکسوتان و بزرگان موی تای کنار نشسته اند، خاطر نشان کرد: الان خیلی از قهرمانان تیم ملی که در دوره های قبل در مسابقات جهانی و بین المللی مدال کسب می کردند، در تیم ملی جایی ندارند و به جای کسب افتخار برای تیم ملی کشورشان در مسابقات حرفه ای حضور پیدا می کنند آن هم در شرایطی که عمر قهرمانی آنها به پایان نرسیده است.

وی افزود: در دوره قبلی انجمن موی تای به مدیریت «جواد نصیری»، افتخارات بین المللی و جهانی فراوانی برای موی تای ایران حاصل شد. ما دو دوره میزبان مسابقات بین المللی جام ریاست جمهوری بودیم که در دوره نخست موفق شدیم برای نخستین بار در تاریخ موی تای کشورمان تیم مدعی تایلند را شکست دهیم.

مسئول سابق کمیته برنامه‌ریزی انجمن موی تای ادامه داد: با تغییراتی که در راس مدیریت انجمن موی تای رخ داد٬ جایگاه های جهانی ایران از دست رفت٬ تیم های ملی جوانان٬ بانوان و ایروبیک موی تای دچار مشکلاتی از قبیل عدم اعزام به رقابت های جهانی و برون مرزی شدند و خلاصه این که روند رو به جلو موی تای ایران متوقف شد.

مربی سابق تیم ملی با اشاره به حضور ورزش موی تای در مسابقات المپیک گفت: « استفان فوکس» دبیرکل فدراسیون جهانی موی تای اخیرا وارد تشکیلات a.I.m.s شده که اتفاق خوشایندی برای موی تای است و به زودی این هنر رزمی المپیکی خواهد شد. اما ما با کدام پشتوانه می خواهیم در المپیک شرکت کنیم و مدال بگیریم؟

جعفرزاده در پایان یادآور شد: امیدوارم وزارت ورزش و جوانان به این ورزش رزمی مدال آور توجه بیشتری کند تا در آینده ای نزدیک که موی تای المپیکی می شود، بتوانیم روی مدال های ملی پوشان موی تای کشورمان نیز حساب کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز