خبرگزاری کار ایران

موی‌تای ۱۰ سال به عقب برگشت

مسئولان صدای دلسوزان را بشنوند

مربی قهرمان پرور موی تای در شهرستان قدس گفت: به خاطر بی توجهی سرپرست انجمن موی تای٬ این ورزش مدال آور ۱۰ سال به عقب برگشت.

موسی نقی‌زاده در گفتگو با خبرنگار ایلنا به مشکلات موجود این ورزش رزمی مدال آور اشاره کرد و اظهار داشت: ۲ سال است که برای انجمن سرپرست منصوب شده که این مساله واکنش فدراسیون جهانی را به دنبال داشت.

مربی سابق تیم ملی موی تای کشورمان در ادامه در خصوص سایر معضلات کنونی موی تای ایران خاطر نشان کرد: در مسابقات قهرمانی کشور که اخیرا برگزار شد٬ ورزشکاران زیادی شرکت نداشتند. در حالی که در سالهای نه چندان دور تعداد زیادی از قهرمانان و مدعیان در رقابتهای کشوری حضور پیدا می کردند.

مسئول سابق کمیته مسابقات انجمن موی تای ادامه داد: مشکل دیگر موی تای این است که سرپرست فعلی انجمن که مسئولیت سبک پاهویوت را هم برعهده دارد٬ کارهای اجرایی انجمن را به دست مسئولان سبک پاهویوت سپرده است که این عملی خلاف قانون محسوب می شود.

نقی زاده با اشاره به این که انجمن موی تای قابلیت تبدیل شدن به فدراسیون مستقل را دارد٬ گفت: انتقال انجمن موی تای به فدراسیون انجمن های ورزشی به این دلیل صورت گرفت که این ورزش پرمدال به فدراسیونی مستقل تبدیل شود. این خواسته فدراسیون جهانی نیز بود. اما متاسفانه این خواسته به حق خانواده بزرگ موی تای محقق نشد.

وی یادآور شد: کشوری مثل افغانستان فدراسیون موی تای دارد٬ اما موی تای ایران با این همه عناوین آسیایی٬ جهانی و بین المللی از این موقعیت مهم بی بهره است.

دبیر سابق موی تای استان تهران با انتقاد از اعزام نشدن تیم ملی به مسابقات جهانی برزیل تصریح کرد: چرا تیم ملی ایران به عنوان یکی از قدرتهای بزرگ موی تای دنیا به مسابقات جهانی برزیل و همچنین رقابتهای قهرمانی آسیا در اندونزی اعزام نشد؟ علتش این است که بسیاری از قهرمانان و مدال آوران انگیزه ای برای حضور در تیم ملی ندارند.

مربی سازنده و قهرمان پرور شهر قدس افزود: به دلیل بی توجهی و اقدامات نادرست سرپرست انجمن٬ بسیاری از قهرمانان سرشناس موی تای کشورمان جذب رشته های دیگر شده اند‌. الان وحید شهبازی٬ سجاد کاظم زاده٬ عیسی علمدار نظام٬ مسعود عبدالمالکی٬ علی زرین فر و پیمان ذوالفقاری کجا هستند؟ چرا کاری کردند که این مدال آوران دیگر انگیزه ای برای حضور در تیم ملی ندارند؟

نقی زاده در پایان خاطر نشان کرد:متاسفانه شاهد نارضایتی عمومی در خانواده بزرگ موی تای هستیم٬ به گونه ای که بسیاری از بزرگان و دلسوزان این ورزش کنار نشسته اند. به همین دلیل از مسئولان وزارت ورزش می خواهیم به وضعیت نابسامان این رشته رزمی مدال آور توجه کنند و در قدم اول٬ انتخابات در فضایی عادلانه برگزار شود تا موی تای پرافتخار کشورمان بیش از این متضرر نشود.

کد خبر : ۳۳۹۵۰۵