خبرگزاری کار ایران

همایون امیرزاده در پاسخ به بحثکاهش بودجه‌های فرهنگی:

زیرمجموعه‌های معاونت امورفرهنگی به فکر کسب درآمد باشند

asdasd
کد خبر : ۱۲۹۷۷۷

یکی از تصمیمات گرفته شده، درآمدزایی از موسسات و سازمان‌های زیرمجموعه‌ی معاونت، درصورتی‌که منع قانونی نداشته باشند؛ است. به عنوان مثال خانه‌ی کتاب و موسسه‌ی نمایشگاه‌های فرهنگی ایران می‌توانند کسب درآمد کنند.

ایلنا: همایون امیرزاده؛ معاون اجرایی سیدعباس صالحی(معاون امور فرهنگی ارشاد)، از تلاش مجموعه‌ی معاونت برای حفظ برنامه‌های فرهنگی با وجود کاهش یافتن بودجه‌ی فرهنگی خبر داد.

وی دراین‌باره به خبرنگار ایلنا گفت: البته مساله‌ی کاهش بودجه برای ما تمام شده نیست و هنوز فرصت برای بازنگری در حوزه‌ی معاونت فرهنگی وجود دارد. لذا ما هر هفته ۲ تا ۳ جلسه در معاونت فرهنگی درمورد مساله‌ی بودجه داریم که با حضور آقای صالحی به بررسی راهکارهای لازم هستیم.

امیرزاده ادامه داد: مسائلی که در این جلسات مورد بررسی دقیق قرار می‌گیرد، برسسی میزان بودجه سنواتی در مقابل بودجه‌ی مورد نیاز برای عملیات‌های ضروری و راهبردی معاونت، خصوصا در حوزه‌ی کتاب است. اما به طور کلی سیاست ما این است که سعی کنیم بودجه‌ی معاوت فرهنگی کاهش پیدا نکند.

وی درمورد تصمیمات این معاونت در چگونگی برگزاری برنامه‌های مختلف در آینده خاطرنشان کرد: ما قصد نداریم برنامه‌های را از تقویم معاونت امور فرهنگی حذف کنیم. کمااینکه با وجود مشکلات و شرایط دشواری که اخیرا با آن روبرو بودیم، تقریبا هیچ برنامه‌ای از تقویم خارج نشد. خوشبختانه چه جوایزی که مکلف به برگزاری آن‌ها بودیم، چه نمایشگاه‌های استانی و چه جشنواره‌های مختلف، همگی طبق برنامه برگزار شدند.

معاون اجرایی معاونت فرهنگی افزود: در مجموع رویکرد معاونت فرهنگی را در مباحثمالی می‌توان به چند مورد تقسیم بندی کرد که عبارتنداز حفظ منطقی میزان بودجه، برگزاری تمام برنامه‌های فرهنگی در سطوح مختلف، نگاه صرفه‌جویانه و استفاده‌ی بهینه از منابع موجود در عین حفظ کیفیت برنامه‌ها.

امیرزاده در ادامه‌ی سخنانش به پیشنهادات راهگشای سیدعباس صالحی اشاره کرد و گفت: معاون امور فرهنگی چند پیشنهاد موثر را مطرح کرده که مدتی‌ست مشغول ارزیابی و اجرایی کردن آن‌ها هستیم. یکی از این پیشنهادات این است که معاونت دست به جذب حمایت‌های مالی توسط حامیان فرهنگی بزند تا بخش قابل توجهی از نیازها در این بخش محقق شود.

وی افزود: یکی دیگر از تصمیمات گرفته شده، درآمدزایی از موسسات و سازمان‌های زیرمجموعه‌ی معاونت، در صورتی که منع قانونی نداشته باشند؛ است. به عنوان مثال خانه‌ی کتاب و موسسه‌ی نمایشگاه‌های فرهنگی ایران که زیرمجموعه‌ی ارشاد هستند، می‌توانند کسب درآمد کرده تا حداقل از این طریق، بخش عمده‌ای از نیازهای مالی خود را تامین کنند.

معاون اجرایی معاونت امور فرهنگی ارشاد در پایان گفت: امیدواریم این رویه به نحو احسن سیاست‌گذاری و اجرا شود و در سال آینده نیز به شکل مناسب تداوم داشته باشد تا مشکلات کلان مالی کشور، روی حوزه‌ی فرهنگ تاثیر منفی نداشته باشد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز