خبرگزاری کار ایران

فرماندارکاشان در دیدار مدیر کل امور روستایی و شوراهای استان:

توسعه روستایی؛ مقدم بر تأسیس شهر، بدون تدبیر زیرساخت‌هاست

asdasd
کد خبر : ۲۵۵۱۸۳

تدبیر با یک نگاه عقلانی حکم می‌کند تا به توسعه و آبادانی روستا‌ها بپردازیم و بدانیم که آبادانی تنها با لفظ «شهر» ایجاد نمی‌شود.

فرماندارکاشان در دیدار مدیر کل امور روستایی و شوراهای استان اصفهان گفت: تدبیر با یک نگاه عقلانی حکم می‌کند تا به توسعه و آبادانی روستا‌ها بپردازیم و بدانیم که آبادانی تنها با لفظ «شهر» ایجاد نمی‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا در کاشان، معاون استاندار و فرماندار کاشان در دیدار مدیرکل امور روستایی استان با بیان این مطلب افزود: بسیاری از روستاهایی که یک شبه شهر شدند با مشکلات عدیده‌ای مواجه گشتند. بسیاری از مردم در این موضوع ضرر کردند. زیرساخت‌ها، برای شهر شدن آماده نبود. ولی تعرفه‌ها و هزینه‌ها بر اساس مدیریت شهری از مردم اخذ شد.

ابوالفضل صدرائیه تصریح کرد: اگر قرار است مطالبات مردم روستایی را در خصوص شهر شدن به درستی پاسخگو باشیم می‌بایست توسعه روستایی را مدنظر قرار داده و روستایی آباد بسازیم که مردم از همه امکانات بهره‌مند هستند و هزینه‌ها متناسب با آن پرداخ می‌کنند.

وی توجه به راه روستایی، کشاورزی روستا‌ها، آب شرب روستایی را از دغدغه‌های مهم مردم روستا دانست و افزود: برای تحقق روستای آباد می‌بایست اعتبارات روستایی مورد توجه ویژه قرار گیرد.

صدرائیه یادآور شد: در بسیاری از این حوزه‌ها مردم پیشقدم شده‌اند و نیازمند مدیران مسئول حوزه‌های مذکور هستند.

وی با بیان اینکه اعتبارات مناسبی برای حوزه آب روستایی در بودجه ۹۴ کشور در نظر گرفته شده است، تأکید کرد: بحثآب شرب روستا‌ها با اهمیت است و می‌توان با کمک مردم و اعتبارات در نظر گرفته شده مشکلات آبرسانی مردم روستاهایی که با مشکل مواجه هستند مرتفع کرد.

فرماندار کاشان افزود: روستا‌ها قابلیت‌ها مناسبی در خصوص حوزه گردشگری دارند و نیازمند ایجاد زیرساخت‌های این حوزه در روستا‌ها است و می‌تواند درآمد مناسبی برای مردم روستا‌ها ایجاد کند.

مدیرکل امور روستایی و شوراهای استان اصفهان نیز در این جلسه گفت: عملکرد مناسب بخشداران و دهیاران در حوزه روستایی در خدمات رسانی بیشتر به مردم بهترین راه تحقق شعارهای دولت تدبیر و امید است و البته می‌بایست با نظارت مناسب دقت کنیم تا خدمات رسانی در مسیر درست و اصولی خود باقی بماند.

عیسی بهمنی تصریح کرد: اگر قرار است مسئول در دولت باقی بمانیم می‌بایست خادم مردم و وفادار به تحقق شعارهای دولت تدبیر و امید باشیم.

وی در خصوص کمیسیون ماده ۹۹ یادآور شد: هدف کمیسیون در مرحله اول آن است که هیچ تخلفی در حوزه ساخت و سازی روستایی اتفاق نیفتد و برای تحقق آن باید ابزارهای نظارتی را تقویت کنیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز