خبرگزاری کار ایران

با حضور هنرجوان کارگاه‌ آموزشی اردبیل؛

کوشک جلالی «رابینسون و کروزئه» را برای اجرا آماده می‌کند

asdasd
کد خبر : ۱۱۰۵۱۱

کوشک جلالی پیش‌تر از قصد خود برای به صحنه آوردن نمایش «سیستم گرونهلم» در نیمه دوم سال جاری خبر داده بود. او این روزها درحال آماده‌سازی «رابینسون و کروزئه» برای اجرا است.

ایلنا: علیرضا کوشک جلالی نمایش «روبینسون و کروزوئه» را توسط گروهی از هنرمندان تئاتر اردبیل برای اجرا آماده می‌کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، جلالی که چندی قبل به ایران بازگشته ضمن اعلام این خبر اظهار داشت: پیش از سفرم به کشور آلمان کارگاهی در اردبیل برگزار کردم که نیتجه آن نمایشی به نام «رابینسون و کروزوئه» شد. این اثر دو بازیگر دارد که در جزیره‌ای گرفتار شده و با یکدیگر در جدال و تخاصم به سر می‌برند، اما پس از مدتی به این نتیجه می‌رسند که بدون همکاری زندگی برای هردو آن‌ها ناممکن خواهد شد.

کارگردان نمایش «خدای کشتار» با اشاره به این نکته که همواره به استفاده از چهره‌های سینمایی متهم می‌شود، بیان کرد: برگزاری کارگاه و رسیدن به این نمایش درحالی اتفاق می‌افتد که سال گذشته نیز تعداد زیادی از هنرجویان جوان را برای به صحنه بردن نمایش «راهزنان» به کار دعوت کردم.

وی ادامه داد: نمایش «راهزنان» پس از اجرا در سالن اصلی مجموعه تئاترشهر به جشنواره تئاتر " شیلر " در کشور آلمان دعوت شد و مورد توجه رسانه‌های گروهی و مسئولان جشنواره قرار گرفت.

کارگردان نمایش «خدای کشتار» در ارتباط با تصمیم خود برای برگزاری کارگاه در اردبیل توضیحاتی ارئه داد و گفت: چهارده‌سال قبل که به ایران بازگشتم اعلام کردم علاقه زیادی دارم تا در نقاط و شهرستان‌های کشور که از نظر امکانات آموزشی از ظرفیت‌های موجود در پایتخت کشور بی‌بهره هستند به برگزاری کارگاه‌های آموزشی بپردازم.

این هنرمند اضافه کرد: از آنجا که متاسفانه مدیران عرصه فرهنگ نگاه دوراندیشانه نداشتند و برنامه‌ریزی بلندمدت در دستور کار نبود این اعلام آمادگی بی‌پاسخ ماند و برنامه‌ریزی در جهت گسترش آموزش تئاتر در استان‌های دیگر صورت نگرفت.

جلالی با تاکید بر اینکه برنامه خاصی برای معرفی نمایش «روبینسون و کروزوئه» به جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر ندارد، گفت: هنگامی که در سفر به سر می‌بردم تمرینات و مراحل آماده شدن گروه را از طریق اینترنت پی‌گیری می‌کردم و با اعضای گروه در ارتباط بودم. تمرین‌ها پس از بازگشت به کشور نیز ادامه دارد که سه هفته از آن می‌گذرد.

این هنرمند در پایان در توضیح حمایت‌های مادی صورت گرفته برای خلق نمایش «روبینسون و کروزوئه» بیان کرد: متاسفانه از خلق این اثر نمایشی هیچ حمایتی صورت نگرفته و هزینه‌های مراحل تمرین و آماده‌سازی نمایش تا امروز توسط گروه تامین شده است.

کوشک جلالی پیش‌تر و در گفتگو با ایلنا از قصد خود برای به صحنه آوردن نمایش «سیستم گرونهلم» در نیمه دوم سال جاری خبر داده بود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز