خبرگزاری کار ایران

«سقراط» با بهار می‌آید

asdasd
کد خبر : ۲۵۴۴۲۳

نمایش «سقراط» از روز جمعه هفتم فروردین ۱۳۹۴ هر شب، به جز شنبه‌ها، در تالار وحدت روی صحنه می‌رود.

گروه تئاتر شایا به دلیل استقبال گسترده تماشاگران از نمایش «سقراط»، این نمایش را برای سومین بار روی صحنه می‌برد.

به گزارش ایلنا؛ نمایش «سقراط» که در دو اجرای پیشین خود در پاییز و زمستان ۹۲ و بهار ۹۳ با استقبال گسترده تماشاگران روبه‌رو شد، از هفتم فروردین‌ماه سال ۱۳۹۴ برای بار سوم روی صحنه می‌رود. به این ترتیب «سقراط» نخستین نمایشی است که در مدت زمان یک سال و نیم، سه دوره در بزرگ‌ترین تالار نمایشی ایران، تالار وحدت، اجرا می‌شود.

بلیت‌های این نمایش از امروز، سوم اسفندماه، از طریق سایت تالار وحدت به نشانی www. talarvahdat. com پیش‌فروش می‌شود.

حمیدرضا نعیمی، نویسنده و کارگردان نمایش «سقراط»، پس از پایان نخستین دور اجرای نمایش در سال ۹۲ و با درخواست جمعی از نویسندگان، مترجمان و پژوهشگران از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای اجرای مجدد، بار دیگر در نوروز ۹۳ «سقراط» را روی صحنه برد. استقبال گسترده تماشاگران و همچنین سفیران و کاردارهای فرهنگی سفارتخانه‌ها و توریست‌ها، «سقراط» را به یکی از پرمخاطب‌ترین نمایش‌های چند سال اخیر تبدیل کرد و در ۵۲ اجرا حدود پنجاه هزار نفر از این نمایش دیدن کردند. صدا و سیما این نمایش را به عنوان یکی از جاذبه‌های گردشگری پایتخت در نوروز ۹۳ معرفی کرد.

«سقراط» که مورد استقبال اندیشمندان و منتقدان و اهالی رسانه قرار گرفته بود، برای کارگردانش نشانِ «عبدالحسین نوشین» را به ارمغان آورد که از سوی کانون منتقدان خانه‌ی تئاتر به حمیدرضا نعیمی اهدا شد. همچنین فرهاد آییش، بازیگر نقش سقراط، برای این نمایش جایزه و نشان آکادمی استاد حمید سمندریان را گرفت و در روز «جشن بازیگر» از سوی انجمن بازیگران خانه‌ی تئاتر تقدیر شد.

نمایش «سقراط» همچنین در سی‌و‌دومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر(۱۳۹۲) در چهار رشته‌ی بهترین نمایشنامه و بهترین کارگردانی(حمیدرضا نعیمی)، بهترین بازیگر مرد(فرهاد آییش) و بهترین موسیقی(سیاوش لطفی) نامزد دریافت جایزه شد.

عوامل نمایش «سقراط» عبارتند از: نویسنده و کارگردان: حمیدرضا نعیمی. بازیگران: فرهاد آییش، ایوب آقاخانی، بهناز نازی، یعقوب صباحی، سیاوش چراغی‌پور، نقی سیف‌جمالی، کتانه افشاری‌نژاد، بهار نوحیان، بهمن عباس‌پور، رضا جهانی، بهنام شرفی، پرهام دلدار، مجید نوروزی، مهرداد خانی. طراح صحنه: رضا مهدی‌زاده. طراح لباس: ادنا زینلیان. طراح چهره‌پردازی: ماریا حاجیها. طراح نور: رضا حیدری. طراح حرکت: محسن گودرزی. موسیقی: سیاوش لطفی. دستیار کارگردان و مدیر تولید: علی زارعی.

نمایش «سقراط» از روز جمعه هفتم فروردین ۱۳۹۴ هر شب، به جز شنبه‌ها، در تالار وحدت روی صحنه می‌رود. همچنین این نمایش برای اجراهای نوروزی خود برنامه‌های جنبی ویژه‌ای تدارک دیده که به زودی اعلام خواهند شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز