خبرگزاری کار ایران

مهم‌ترین اخبار جهان در ۱۲ ساعت گذشته؛

تحریم‌های جدید اتحادیه اروپا علیه سوریه/ بازگشت نیروهای دانمارک به پایگاه نظامی عین الاسد/ ادامه عملیات گشت‌زنی مشترک روسیه و ترکیه

asdasd
کد خبر : ۸۷۳۴۴۹

تحریم‌های جدید اتحادیه اروپا علیه سوریه، بازگشت نیروهای دانمارک به پایگاه نظامی عین الاسد و ادامه عملیات گشت‌زنی مشترک روسیه و ترکیه از جمله مهم‌ترین اخبار جهان در ۱۲ ساعت گذشته است.

به گزارش ایلنا، مسئول سیاست خارجه اتحادیه اروپا در نشستی خبری به پرسش‌هایی خبرنگاران درباره وضعیت در لیبی پاسخ داد.

- یک نماینده وزارت خارجه ترکیه اعلام کرد که گفت‌وگوها میان این کشور و روسیه در مسکو بر سر وضعیت در ادلب سوریه ادامه خواهد یافت.

- اتحادیه اروپا با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که هشت تاجر و دو شرکت را به فهرست تحریم‌های خود علیه دولت سوریه، اضافه کرده است.

- رئیس‌جمهوری سوریه گفت که پیروزی‌های اخیر در منطقه حلب که با حمایت ارتش روسیه حاصل شده است، پایان جنگ ۹ ساله در این کشور نیست.

- اتحادیه اروپا اعلام کرد که کشتی‌هایی جنگی را در دریای مدیترانه برای جلوگیری از ارسال سلاح به لیبی مستقر می‌کند.

- رئیس‌جمهوری تونس گفت که چنانچه به نامزدهای دولت جدید این کشور رای اعتماد داده نشود، پارلمان را منحل و انتخابات زودهنگام برگزار خواهد کرد.

- وزیر خارجه روسیه گفت که رویکرد واشنگتن در قبال مسکو سازنده‌تر شده است.

- دانمارک اعلام کرد که نیروهای نظامی‌اش را به پایگاه نظامی عین الاسد بازخواهد گرداند. 

- رئیس مرکز آشتی سوریه در وزارت دفاع روسیه، شامگاه دوشنبه از عملیات گشت‌زنی مشترک این کشور و ترکیه در منطقه رقه، حسکه و حلب خبر داد.

- وزارت خارجه روسیه به شهروندان خود درباره تحت پیگرد قرار گرفتن از سوی ایالات متحده در سفرهای خارجی‌شان هشدار داد.

- شرکت هواپیمایی ایرفلوت اعلام کرد که شماری از پروازهای خود به مقصد چین را در پی شیوع ویروس «کرونا» و کاهش تقاضا معلق می‌کند.

- معاون رئیس‌جمهوری ونزوئلا اعلام کرد که پروازهای شرکت هواپیمایی «تی‌ای‌پی» پرتغال از مبدا و به مقصد این کشور را به مدت ۹۰ روز به حالت تعلیق درمی‌آورد.

- دولت چین اعلام کرد که شمار قربانیان ویروس از مرز هزار و ۸۰۰ نفر عبور کرده است.

- مشاور سابق امنیت ملی آمریکا هشدار داد که ممکن است دولت این کشور کتاب خاطرات وی که به نحوه تعامل با رئیس‌جمهوری ایالات متحده درخصوص مساله اوکراین مربوط می‌شود را سانسور کند.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز