خبرگزاری کار ایران

جیمز متیس:

خروج آمریکا از کره‌جنوبی، در دستور کار نشست سنگاپور نیست

asdasd
کد خبر : ۶۲۹۴۵۳

وزیر دفاع آمریکا اعلام کرد که رایزنی درباره خروج نیروهای این کشور از کره‌جنوبی، در دستور کار نشست سنگاپور نیست.

به گزارش ایلنا به نقل از اسکای نیور، «جیمز متیس» تصریح کرد که در نشستی که در ماه جاری میلادی بین «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا و «کیم جونگ اون» رهبر کره‌شمالی برگزار می شود، مساله حضور نظامی آمریکا در کره‌جنوبی مورد بحث و گفت‌وگو قرار نمی گیرد.

ماتیس در عین حال، با اشاره به برگزاری دیدار قریب‌الوقوع کیم و ترامپ گفت که اگر دیپلمات‌ها بتوانند کار خود را انجام دهند، اگر سطح تهدیدها کاهش یابد و اگر بتوانیم اقدام‌های اعتمادساز همراه با راستی‌آزمایی انجام دهیم، متعاقب آن رایزنی درباره مساله حضور نظامی آمریکا در کره‌جنوبی می‌تواند میان مقام‌های سئول و واشنگتن انجام شود.

«سونگ یونگ مو» وزیر دفاع کره جنوبی نیز در این‌باره گفته است که مساله حضور نیروهای آمریکایی در شبه‌جزیره کره، مستقل از مساله هسته‌ای کره‌شمالی است.

ترامپ بعد از دیدار با «کیم یونگ چول» مقام ارشد کره‌شمالی در کاخ سفید و دریافت نامه رهبر این کشور، روند کار را بسیار موفقیت‌آمیز بر شمرد.

ترامپ به روزنامه‌نگاران گفت که پیام کیم بسیار قابل توجه است، این در صورتی است که بعد از آن اعلام کرد که هنوز نامه را باز نکرده است

وی همچنین اعلام کرد که این نشست برای عقد قراداد نیست بلکه تنها آغاز روند است و امضای قرارداد نیاز به نشست‌های بیشتر دارد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز