خبرگزاری کار ایران

کاخ سفید:

شهروندان چاد می‌توانند از ایالات متحده آمریکا ویزا بگیرند

asdasd
کد خبر : ۶۱۱۰۶۰

رئیس‌جمهوری آمریکا در حکمی چاد را از فهرست کشورهایی که شهروندانش برای ورود به خاک آمریکا با محدودیت مواجه‌ هستند، حذف کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک، «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهوری ایالات متحده، چاد را از فهرست کشورهایی که شهروندانش حق ورود به این کشور را ندارند حذف کرد. کاخ سفید در بیانیه‌ای که در روزنامه‌های این کشور منتشر شد، اعلام کرد که دلیل چنین تصمیمی این است که چاد نشان داده که دیگر تهدیدی برای امنیت آمریکا نیست. 

بنا به این بیانیه که روز گذشته –سه‌شنبه- منتشر شد: «ترامپ حکمی را امضا کرد که بر اساس آن جمهوری چاد مدیریت هویت شهروندانش را بهبود بخشیده و سازوکارهای به اشتراک گذاشتن اطلاعات این کشور به حدی رسیده که با استانداردهای حداقلی ایالات متحده برابری می‌کند. بنابراین شهروندان چاد از این پس می‌توانند برای سفر به ایالات متحده از این کشور ویزا دریافت کنند.»

بیانیه ترامپ عنوان می‌کند که چاد اطلاعاتی را در اختیار ایالات متحده می‌گذارد که در برنامه‌های نظارتی و مهاجرتی این کشور درباره مظنونان به تروریسم مورد استفاده قرار می‌گیرد. 

در متن این بیانیه آمده که چاد همچنین توانسته کنترل پاسپورت‌ها گم‌شده و یا دزدیده‌شده را به دست بگیرد؛ امری که به ایالات متحده و دیگر متحدانش کمک کرده تا جلوی استفاده از اسناد جعلی را بگیرند. 

وزارت خارجه و وزارت امنیت ملی ایالات متحده در ماه دسامبر سال گذشته میلادی ورود شهروندان کشورهای چاد، ایران، لیبی، کره شمالی، سوریه، سومالی، ونزوئلا و یمن را به این کشور محدود کردند. این اقدام در پی فرمان ضدمهاجرتی دونالد ترامپ صورت گرفت. 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز