خبرگزاری کار ایران

مانع بزرگ بر سر راه تشکیل دولت ائتلافی برداشته شد؛

توافق محافظه‌کاران و سوسیال دموکرات‌های آلمان بر سر مساله پناهجویان

asdasd
کد خبر : ۵۸۸۷۹۰

محافظه‌کاران و سوسیال دموکرات‌ها بر سر مساله چالش‌برانگیز پناهجویان به توافق رسیدند.

به گزارش ایلنا به نقل از آناتولی، ائتلاف محافظه‌کاران (شامل دموکرات‌مسیحی‌ها و سوسیال مسیحی‌ها) در آلمان تحت رهبری «آنگلا مرکل» صدراعظم این کشور  و حزب سوسیال دموکرات توانستند یک مانع عمده در مسیر مذاکرات تشکیل دولت ائتلافی این کشور را با توافق بر سر محدودیت ادغام خانواده‌های مهاجران برطرف کنند.

«ولکر کودر» رهبر گروه پارلمانی محافظه‌کاران در گفت‌وگو با خبرنگاران در نشست روز گذشته –سه‌شنبه- گفت که محافظه‌کاران و سوسیال دموکرات‌ها اختلافات خود بر سر موضوع پیوستن خانواده‌ها به مهاجران به این کشور را حل‌و‌فصل کرده‌اند.

وی با بیان اینکه قوانین جدید از اول آگوست اجرایی خواهد شد، گفت: «ماهانه بیش از هزار نفر می‌توانند برای پیوستن به خانواده‌های خود در آلمان به این کشور بیایند».

این در حالی است که که حزب اتحاد سوسیال مسیحی زیر مجموعه ائتلاف محافظه‌کار مرکل مدت‌های طولانی بر اقدام‌های سخت‌گیرانه به منظور جلوگیری از اجرای این سیاست تاکید داشته اما سوسیال دموکرات‌ها نسبت به این موضوع انتقاد داشتند.

آلمان به عنوان بزرگ‌ترین اقتصاد اروپا در سال ۲۰۱۵ و در دوران بحران پناهجویان ، میزبان ۸۹۰ هزار مهاجر بوده است که همین موضوع فشارهای متعددی را متوجه دولت ائتلافی مرکل کرده است.

آلمان در سال ۲۰۱۶ میلادی نیز میزبان ۲۸۰ هزار پناهجو بوده و این رقم در سال ۲۰۱۷ میلادی ۱۸۷ هزار نفر ثبت شده است. اغلب این پناهجویان سوری و عراقی هستند که از جنگ و درگیری‌های نظامی در کشورهایشان گریخته‌اند.

پس از آنکه رسانه‌های محلی گزارش دادند که حدود ۳۹۰ هزار مهاجر می‌توانند ثبت‌نام کنند و همسران و کودکان خود را به آلمان بیاورند، این موضوع به یکی از مسائل اصلی سیاسی در آلمان تبدیل شد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز