خبرگزاری کار ایران

تعلیق مذاکرات دولت ائتلافی آلمان به دنبال اختلاف درباره پناهجویان

asdasd
کد خبر : ۵۸۷۹۳۳

مذاکرات شش ساعته در سطوح بالا برای تشکیل دولت جدید ائتلافی آلمان به دلیل اختلاف بر سر مساله پناهجویان متوقف شد.

به گزارش ایلنا به نقل از دویچه وله، مذاکرات شش ساعته شب گذشته میان محافظه‌کاران به رهبری «آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان و سوسیال دموکرات‌ها به رهبری «مارتین شولتس» اوایل صبح امروز –دوشنبه- متوقف شد.

این مذاکرات بر سر مساله پناهجویان و با هدف پیدا کردن راه‌حلی در این زمینه متوقف شد. این در حالی است که به گفته مقام‌ها ظاهرا تلاش‌ها برای تشکیل دولت ائتلافی جدید آلمان تا زمان مهلت چهارم فوریه ادامه دارد.

«مایکل گراس برومر» مدیر ائتلاف پارلمان مرکل شامل احزاب دموکرات‌ مسیحی و سوسیال مسیحی‌ در این باره گفت: «کارها و مذاکرات همچنان ادامه دارد و همه طرف‌ها به دنبال پیدا کردن راه‌حل هستند».

به گفته یک مقام حزب سوسیال دموکرات آلمان هر سه حزب حاضر در این مذاکرات بر سر موضع سوسیال دموکرات‌ها در خصوص اجازه دادن به بستگان پناهجویان برای پیوستن به آنها اختلاف‌نظر دارند.

در این مذاکرات مرکل، شولتس و اعضای اتحادیه سوسیال مسیحی آلمان حضور داشتند که درباره سیاست خارجی، توسعه همکاری‌ها، مسائل دفاعی و حقوق‌بشر گفت‌وگو کردند.

بر این اساس، در کنار مساله پناهجویان کلیدی‌ترین موضوع‌های مورد اختلاف دیگر میان احزاب شامل سیاست‌های کار و بیمه سلامت بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز