خبرگزاری کار ایران

مهمترین اخبار جهان در ۱۲ ساعت گذشته؛

توافق روسای جمهوری آمریکا و فرانسه علیه ایران/ مجله تایم فروخته شد/ ابراز تمایل الحریری برای ادامه حضور در قدرت/ محکومیت ۱۳۹ سرباز به اعدام در بنگلادش

asdasd
کد خبر : ۵۶۳۶۶۸

در ۱۲ ساعت گذشته جهان شاهد تحولات و اخبار مهمی بود. انفجار انتحاری با ۱۷ کشته در عراق و توافق روسای جمهوری آمریکا و فرانسه برای مقابله با ایران از یک سو و از سوی دیگر سفر وزیر خارجه کشورمان به ارمنستان و ابراز تمایل نخست‌وزیر مستعفی لبنان برای ادامه حضور در قدرت در این کشور از جمله این مهمترین رویدادها و اخبار است.

به گزارش ایلنا، -«سعد الحریری» نخست‌وزیر لبنان در گفت‌وگو با شبکه خبری فرانس ۲۴ با بیان این که تصمیم دارد در سمت نخست‌وزیری لبنان باقی بماند، تاکید کرد: «آنچه در عربستان سعودی بر من گذشت را بازگو نخواهم کرد».

- کاخ سفید اعلام کرد، روسای جمهوری آمریکا و فرانسه در یک گفت‌وگوی تلفنی، بر ضرورت مقابله با آنچه فعالیت‌های بی‎ثبات‌کننده ایران در سوریه خوانده‎اند، توافق کردند.

-شرکت مالک مجله آمریکایی تایم به قیمت دو میلیارد و ۸۰۰ میلیون دلار به گروه انتشاراتی «مردیت» فروخته شده است.

- «محمد جواد ظریف» وزیر امورخارجه کشورمان ساعتی پیش به دعوت همتای ارمنی خود در راس هیاتی سیاسی- اقتصادی عازم ایروان پایتخت ارمنستان شد.

-در جریان انفجار انتحاری در منطقه نهروان در جنوب شرق بغداد، ۱۷ نفر کشته و ۲۸ نفر دیگر زخمی شدند.

-نماینده رژیم صهیونیستی در سازمان ملل اعلام کرد که گفت‌وگوهایی با سفیران ۱۲ کشور عربی و اسلامی دارد که این کشورها روابط دیپلماتیک با این رژیم ندارند.

-شورای امنیت از دولت و مخالفان سوریه خواست در دور جدید مذاکرات ژنو بدون هیچ پیش‌ شرطی شرکت کنند و در عین حال حمایت خود را از تلاش‌های استفان دی‌میستورا اعلام کرد.

- منابع دیپلماتیک اعلام کردند که کنفرانس گفت‌وگوی ملی سوریه در شهر سوچی روسیه به ماه فوریه آتی موکول شده است.

-شورای امنیت از دولت و مخالفان سوریه خواست در دور جدید مذاکرات ژنو بدون هیچ پیش‌ شرطی شرکت کنند.

-ولادیمیر پوتین در پیامی به کنفرانس کشورهای عضو کنوانسیون منع سلاح‌های شیمیایی از تمام کشورهای جهان خواست زرادخانه‌های شیمیایی خود را نابود کنند.

- یک دادگاه بنگلادش روز سه شنبه ۱۳۹ سرباز را به جرم شرکت در شورش‌های سال ۲۰۰۹ و قتل چندین فرمانده ارتش این کشور به اعدام محکوم کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز