خبرگزاری کار ایران

تحلیلگر فرانسوی در گفت‌و‌گو با ایلنا:

بروز احزاب راست افراطی در اروپا محتمل نیست / ریاست‌جمهوری ترامپ یادآور دوران سیاه بوش است

asdasd
کد خبر : ۴۶۶۳۹۴

یک تحلیل‌گر فرانسوی در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا از شرایط سیاسی حال حاضر اروپا و همچنین تاثیر سیاست‌های رئیس‌جمهوری آمریکا بر این شرایط، سخن گفت.

«الیویه اریفون» تحلیلگر فرانسوی و استاد دانشگاه‌های فرانسه و بلژیک در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا به تحلیل شرایط جدید پس از انتخاب «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا، سیاست‌های اتخاذ شده از سوی وی و تاثیر آن بر روابط واشنگتن با اروپا پرداخت.

تحقیقات وی روی ارتباطات سیاسی، تاثیرگذاری و لابی متمرکز بوده و همچنین به قدرت نرم و دیپلماسی عمومی نیز پرداخته است. 

این تحلیلگر  فرانسوی در خصوص «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا و سیاست‌های اتخاذ شده از سوی وی در حوزه مهاجران و پناه‌جویان و تاثیر این سیاست‌ها بر  وجهه دولت آمریکا چه در حوزه داخلی و چه در خارج از این کشور گفت: «از منظر ارتباطات، چنین اقدام‌هایی مانند وضع استاندارد‌های دوگانه است:‌ از یک سو آمریکا به طور حتم در ظاهر بازیگری برای ترویج و تشویق به دموکراسی و حکومت قانون خواهد ماند و از سوی دیگر دولت جدیدش قوانین جدیدی وضع می‌کنند که صریحا مخالف این مسئله است. از نظر وجهه و تصویر یک دولت این مسائل بسیار منفی است. به طور مشابه می‌توان به دوران ریاست‌جمهوری «جورج بوش» رئیس‌جمهوری اسبق آمریکا و وجهه بسیار مخدوش این دولت در سراسر جهان اشاره کرد. در  نهایت ما باید صبر کنیم و ببینیم که این مسائل چگونه پیش خواهد رفت. در حوزه داخلی، طرفداران ترامپ از چنین اقدام‌هایی حمایت کرده و استقبال می‌کنند اما در همین حال مخالفان ترامپ نیز متقابلا عمل کرده و هم اینک نیز در حال سازمان‌دهی خود هستند. البته لازم به ذکر است که این تحلیل‌ها از منظر وجهه ارائه شده و به قوانین و معاهدات مربوط نمی‌شود.»

وی همچنین در خصوص احتمال بروز احزاب راست افراطی در آلمان و فرانسه و تاثیر این سیاست‌ها بر سرنوشت مهاجران افزود: «به این تحلیل‌ها باور ندارم و در رسانه‌ها نیز چنین مباحثی مطرح نیست. حداقل در فرانسه این چنین نیست.»

این استاد دانشگاه فرانسه و بلژیک با اشاره به اندک بودن شانس قدرت گرفتن جناح راست افراطی در فرانسه، احتمال فرگزیت را رد کرد. 

وی همچنین در خصوص انتخابات آلمان با اشاره به حزب «آلترناتیوی برای آلمان» گفت: «به نظر می‌رسد بروز احزابی چون آلترناتیوی برای آلمان ادامه یابد اما این حزب در اقلیت خواهد ماند. آلمان‌ها نسبت به این مسئله بسیار حساس هستند و می‌توانند برای انتخابات عمومی بسیج شوند. این سیاست‌ها  همان‌گونه که در فرانسه راست میانه را مقابل جبهه ملی قرار داده است، نتایج آرای اتحاد سوسیال مسیحی حزب «آنگلا مرکل» صدر اعظم آلمان را نیز تحت تاثیر قرار می‌دهد.»

اریفون در پاسخ به این پرسش که با در نظر گرفتن روابط مثبت میان ترامپ و پوتین، آینده روابط ناتو و آمریکا را چگونه می‌بینید و در صورت لغو تحریم‌ها، روسیه چه موضعی در قبال اوکراین اتخاذ خواهد کرد، با پیچیده خواندن آینده روابط ناتو و آمریکا گفت: «به باور من روسیه حتی با وجود لغو تحریم‌ها، همچنان به بی‌ثبات کردن اوکراین ادامه خواهد داد. البته ممکن است محتاطانه‌تر این روند را ادامه دهد.»

وی در پایان با اشاره به رویکرد اتحادیه اروپایی در قبال سیاست‌های سخت‌گیرانه ترامپ گفت: «اتحادیه اروپایی، دستگاهی کند و آهسته است. بحث و تبادل نظر میان اعضا هر شش ماه یک بار صورت می‌گیرد. به نظر من دیپلمات‌ها و مقام‌های ارشد در انتظار نشانه‌هایی روشن در عرصه سیاسی آمریکا هستند. »

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز