خبرگزاری کار ایران

آنچه در دیدار اسد و پوتین گذشت+ تصاویر

asdasd
کد خبر : ۵۶۱۲۷۱

روسای جمهور روسیه و سوریه، روز گذشته با یکدیگر دیدار کردند. طرف روسی ابراز خرسندی کرده که دولت سوریه آماده است با کسانی‌‌که خواهان برقراری صلح و پیدا کردن یک راه‌حل برای این کشور هستند، همکاری کند.

به گزارش ایلنا به نقل از روسیا‌الیوم، «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهوری روسیه، روز گذشته در شهر «سوچی» در کنار دریای سیاه، با همتای سوری‌اش «بشار اسد» دیدار کرد. 

کاخ کرملین، امروز- سه‌شنبه- در بیانیه‌ای با منتشر کردن جزئیات این دیدار چهار ساعته، تصریح کرد، پوتین در این دیدار گفت که «عملیات نظامی در سوریه به زودی پایان می‌گیرد و زمان آن رسیده است که فاز سیاسی برای حل بحران سوریه آغاز شود».

پوتین به بشار اسد گفت: «معتقدم، اکنون مهم‌ترین موضوع گام برداشتن در راستای عملیات سیاسی است و من با کمال رضایت متوجه شده‌ام که شما آماده‌ هستید با کسانی‌که قصد برقراری صلح و دستیابی به راه‌حلی برای بحران سوریه را دارند، همکاری کنید.»

آنچه در دیدار اسد و پوتین گذشت+ تصاویر

پوتین همچنین به رئیس‌جمهوری سوریه دستاوردهای حاصل‌شده در جنگ علیه تروریسم را «تبریک گفته است.»

پوتین متذکر شد، اوضاع میدانی نشان می‌دهد که بسیاری از مناطق اشغال‌شده، دوباره به کنترل ارتش سوریه درآمده است و شهروندانی که از این مناطق فرار کرده بودند، می‌توانند دوباره بازگردند.

کرملین افزود، پوتین قصد داشته پیش از دیدار سران روسیه، ایران و ترکیه، یعنی طرف‌های مذاکرات آستانه، با بشار اسد دیدار و گفت‌وگو کند.

از سوی دیگر، رئیس‌جمهوری سوریه نیز گفته است: «در این مرحله، به‌خصوص پس از پیروزی ما بر تروریست‌ها، به نفع ما است که در راستای روندی سیاسی گام برداریم.»

بشار اسد همچنین گفت: «ما بر حمایت روسیه به‌منظور جلوگیری از دخالت‌های بازیگران خارجی در روند سیاسی حساب می‌کنیم.»

اسد همچنین به نمایندگی از ملت سوریه، از همتای روسی‌اش به دلیل کمک‌های روسیه در دفاع از «وحدت و استقلال» سوریه تقدیر و تشکر کرده است.

این دومین سفر رئیس‌جمهوری روسیه به سوریه از اکتبر ۲۰۱۵ به‌شمار می‌رود.

آنچه در دیدار اسد و پوتین گذشت+ تصاویر

طبق این گزارش، پوتین در ابتدای دیدار در شهر سوچی، خطاب به رئیس‌جمهوری سوریه گفته است: «می‌خواهیم شما را با افرادی، که نقشی سرنوشت‌ساز در نجات سوریه ایفا کرده‌اند، آشنا کنم.»

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز