خبرگزاری کار ایران

سفر وزیر دفاع روسیه به دمشق؛ پیام پوتین به اسد چه بود؟

asdasd
کد خبر : ۵۳۴۹۸۸

وزیر دفاع روسیه در دیدار با رئیس‌جمهوری سوریه در دمشق، پیام رئیس‌جمهوری روسیه را به وی منتقل کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از سانا، «سرگئی شویگو» وزیر دفاع روسیه، سه‌شنبه برای دیدار با «بشار اسد» رئیس‌جمهوری سوریه به دمشق سفر کرده‌ است.

رئیس‌جمهوری سوریه در این دیدار پیام همتای روسی خود «ولادیمیر پوتین» را دریافت کرد.

پوتین در این پیام، شکسته شدن محاصره داعش در شهر دیرالزور که 3 سال استمرار یافت را به اسد تبریک گفت.

براین اساس، بشار اسد و سرگئی شویگو در این دیدار در مورد «همکاری‌های نظامی و فنی» میان دو کشور و اقدامات مشترک علیه گروه تروریستی گفت‌وگو کرده‌اند.

خبرگزاری دولتی روسیه نیز گزارش داد دیدار سرگئی شویگو و بشار اسد در دمشق، در پیوند با «عملیات برای آزادسازی کامل دیرالزور و مناطق اطراف آن» از کنترل گروه داعش، «با حضور ارتش سوریه و کمک جنگنده‌های روسی» صورت گرفته‌است.

به گفته دفتر ریاست‌جمهوری روسیه، در این دیدار در مورد اقدامات برای بازپس‌گیری کامل دیرالزور و «افزایش تلاش‌ها برای مقابله با تروریسم در تمامی سوریه، تا نابودی کامل آن» گفت‌وگو شده‌است.

پیشروی نیروهای ارتش سوریه در مناطق نفت‌خیز استان شرقی دیرالزور هفته گذشته وارد مرحله تازه‌ای شد و این نیروها به تازگی موفق شدند به محاصره داعش بر بخش دولتی و پایگاه هوایی دیرالزور، پایان دهند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز