خبرگزاری کار ایران

ستاد کل ارتش ترکیه:

ناتو از آنکارا عذرخواهی کرد

asdasd
کد خبر : ۵۶۰۰۲۵

ستاد کل ارتش ترکیه اعلام کرد که دبیرکل ناتو در دیدار با رئیس ستاد کل ارتش این کشور در کانادا به دلیل اتفاقات ناخوشایند روی داده در رزمایش در مرکز فرماندهی مشترک جنگ ناتو در نروژ، از وی به صورت شفاهی عذرخواهی کرده است.

به گزارش ایلنا به نقل از آناتولی، ستاد کل ارتش ترکیه با انتشار اطلاعیه‌ای اعلام کرد که ژنرال «خلوصی آکار» رئیس ستاد کل ارتش کشور در حاشیه مجمع سالانه انجمن امنیت بین‌المللی هالیفاکس در کانادا در تاریخ ۱۷ نوامبر ۲۰۱۷ به درخواست «ینس استولتنبرگ» دبیرکل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) با وی دیدار کرد.

دبیرکل ناتو در این دیدار به دلیل اتفاقات ناخوشایند روی داده در رزمایش «Trident Javelin» در مرکز فرماندهی مشترک جنگ ناتو در نروژ، از ژنرال آکار به صورت شفاهی عذرخواهی کرد.

ادامه اطلاعیه ستاد مشترک ارتش ترکیه به شرح زیر است:

«دبیرکل ناتو در این دیدار ضمن اشاره به این که مقام‌های نروژ دستور آغاز تحقیقات گسترده‌ای در حادثه مذکور را صادر کرده‌اند، خواستار انتقال عذرخواهی خود توسط خلوصی آکار به «رجب طیب اردوغان» رئیس‌‌جمهوری ترکیه شد.

رئیس ستاد کل ارتش ترکیه نیز در دیدار با استولتنبرگ، با بیان اینکه تحقیقات آغاز شده توسط مقام‌های نروژی نباید تنها محدود به عاملان این حادثه باشد، بر لزوم انجام تحقیقات گسترده‌ در این زمینه تاکید کرده است. 

وی تاکید کرد که نباید به برخی گروه‌ها اجازه داد تا از ناتو به عنوان بازیچه استفاده کنند و به همکاری و همبستگی کشورهای عضو ناتو برای دستیابی به منافع شخصی خود آسیب بزنند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز