خبرگزاری کار ایران

درخواست آمریکا از ناتو برای اعزام ۱۰۰۰ سرباز به افغانستان

asdasd
کد خبر : ۵۴۳۳۲۶

نماینده جدید ایالات متحده آمریکا در سازمان پیمان نظامی آتلانتیک شمالی موسوم به ناتو از کشورهای عضو این سازمان خواست تا ۱۰۰۰ نظامی دیگر به افغانستان بفرستند.

 به گزارش ایلنا به نقل از فرانس پرس، «کی بیلی هاچیسون» نماینده جدید ایالات متحده آمریکا در سازمان پیمان آتلانتیک شمالی موسوم به ناتو اعلام کرد: در چارچوب راهبرد جدید «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری ایالات متحده آمریکا و برای تقویت حضور نظامیان غربی در افغانستان، قرار است شمار نظامیان آمریکایی و نظامیان ناتو در این کشور، به ترتیب به میزان سه هزار آمریکایی و یک هزار اروپایی افزایش پیدا کند.

وی تأکید کرد: واشنگتن معتقد است که باید هزار نظامی جدید ناتو به نظامیان مستقر آمریکایی در افغانستان بپیوندند.

 هاچیسون افزود: سعی خواهیم کرد در درخواست‌هایی که ارائه می دهیم، قوی‌تر عمل کنیم، به همین دلیل اکنون نمی‌گوییم ما نیازمند ۵۰ نظامی هستیم، بلکه اعلام می‌کنیم، ۵۰ نظامی مسلط به فناوری می‌خواهیم که بتوانند هدایت تانک‌ها را برعهده بگیرند.

وی در ادامه تأکید کرد: هدف ما این است که شمار مشاوران و مربیان نظامی را در کوتاه ترین زمان به بیشترین حد ممکن افزایش دهیم، چرا که استقرار نیروها چندین هفته به طول خواهد انجامید.

وزرای دفاع ۲۹ کشور عضو ناتو در ماه آینده میلادی در نشستی گردهم جمع می‌شوند. برخی پیش‌بینی‌ها حکایت از در اولویت قرار دادن اعزام نیروی‌های نظامی جدید به افغانستان دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز