خبرگزاری کار ایران

مهمترین رویدادهای جهان در ۱۲ ساعت گذشته؛

تاکید شرکت توتال فرانسه به ادامه همکاری با ایران/ بیانیه کاخ سفید درباره لغو موقت برخی مفاد دستور مهاجرتی رئیس‌جمهوری آمریکا/ پیشروی گسترده ارتش سوریه در اراضی تحت اشغال داعش

asdasd
کد خبر : ۵۴۸۱۷۷

تاکید مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا بر اهمیت برجام، تاکید شرکت توتال فرانسه به ادامه همکاری با ایران، بیانیه کاخ سفید درباره لغو موقت برخی مفاد دستور مهاجرتی رئیس‌جمهوری آمریکا، گفت‌وگوی تلفنی رئیس‌جمهوری فرانسه و نخست وزیر عراق، سفر امیر قطر به اندونزی، عدم اعتماد بیش از ۵۰ درصد از مردم آمریکا به سیاست‌های رئیس‌جمهوری این کشور در قبال کره‌شمالی، توقف بخش سوم فرمان مهاجرتی ترامپ توسط یک قاضی در هاوایی، حمله هوایی عربستان به منطقه غیرنظامی در یمن، قرارداد تسلیحاتی بحرین و آمریکا، پیشروی گسترده ارتش سوریه در اراضی تحت اشغال داعش، درخواست کرملین برای حل صلح‌آمیز مساله کردستان، سقوط جنگنده اماراتی در یمن و سفر رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ایران به دمشق از مهمترین رویدادهای جهان در ۱۲ ساعت گذشته به شمار می‌رود.

به گزارش ایلنا، «فدریکا موگرینی» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، بار دیگر بر اهمیت برجام برای صلح و امنیت در جهان و لزوم حفظ آن تاکید کرد و گفت: «با این توافق، هم ما و هم مردم ایران پیروز شدند.»

- شرکت توتال فرانسه اعلام کرد با وجود رد پایبندی ایران به برجام از سوی رئیس‌جمهوری آمریکا، حتی اگر ایالات متحده تحریم های یکجانبه علیه ایران اعمال کند، به پروژه‌های گازی مشترک با ایران ادامه خواهیم داد.

- کاخ سفید با انتشار بیانیه‌ای، حکم دادگاه فدرال درباره لغو موقت برخی از مفاد دستور اجرایی «دونالد ترامپ» درباره محدودیت سفر اتباع هشت کشور را برای امنیت آمریکا خطرناک توصیف کرد.

- «امانوئل ماکرون» رئیس جمهوری فرانسه در گفت وگو با «حیدر العبادی» نخست‌وزیر عراق حمایت کشورش را از اقدام‌های بغداد برای حفط وحدت و یکپارچگی عراق اعلام کرد.

- «شیخ تمیم بن حمد آل ثانی» امیر قطر در سومین مقصد از سفر آسیایی خود پس از مالزی و سنگاپور، وارد جاکارتا پایتخت اندونزی شد.

- نتایج یک نظرسنجی نشان می‌دهد که بیش از نیمی از آمریکایی‌ها به سیاست ترامپ در قبال کره‌شمالی و استفاده از گزینه نظامی علیه این کشور اعتماد ندارند.

- یک قاضی ایالت هاوایی بخش سوم فرمان ممنوعیت مسافرتی ترامپ را ساعاتی پیش از اجرایی شدن آن متوقف کرد.

- در پی حمله جنگنده های عربستان به استان الجوف در شمال یمن، شش عضو یک خانواده کشته و یک نفر دیگر نیز زخمی شد.

- بحرین اعلام کرد که قراردادی به ارزش سه میلیارد و ۸۰۰ میلیون دلار با آمریکا برای خرید ۱۶ فروند هواپیجنگنده اف-۱۶ امضا کرده است.

- ارتش و نیروهای مسلح سوریه یک شهر و ۹ روستا را در دو ساحل شرقی و غربی رود فرات از گروه تروریستی تکفیری داعش بازپس گرفتند.

- کاخ کرملین خواستار حل و فصل صلح‌آمیز مسائل پیش آمده پیرامون اقلیم کردستان عراق و حل اختلافات این منطقه با دولت مرکزی در بغداد شد.

- بر اثر سقوط یک فروند هواپیمای نظامی امارات در استان الجوف یمن، دو خلبان آن کشته شدند.

- سرلشکر «محمدحسین باقری» رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ایران شب گذشته –سه‌شنبه- وارد دمشق پایتخت سوریه شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز