خبرگزاری کار ایران

مهمترین رویدادهای جهان در ۱۲ ساعت گذشته؛

ادعای توئیتری رئیس‌جمهوری ایالات متحده آمریکا درباره ایران/ ابراز امیدواری دبیر‌کل سازمان ملل به حفظ برجام/ انتخاب مدیرکل جدید یونسکو

asdasd
کد خبر : ۵۴۶۱۶۹

ادعای توئیتری رئیس‌جمهوری ایالات متحده آمریکا درباره ایران، تایید پایبندی ایران به برجام توسط رهبر دموکرات‌های سنای آمریکا، ابراز امیدواری دبیر‌کل سازمان ملل به حفظ برجام، تاکید وزیر خارجه آلمان بر حمایت از برجام، نشست وزرای خارجه اتحادیه اروپا درباره رویکرد جدید رئیس‌جمهوری آمریکا علیه برجام، بررسی لایحه تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران توسط مجلس نمایندگان، انتخاب مدیرکل جدید یونسکو، انتقاد وزارت خارجه روسیه از رویکرد ضدبرجامی رئیس‌جمهوری آمریکا، واکنش نخست‌وزیر ایتالیا به سخنان رئیس‌جمهوری ایالات متحده علیه برجام، انتقاد سناتور صاحب‌نام آمریکایی از سخنان رئیس‌جمهوری ایالات متحده آمریکا، تاکید وزارت خارجه آمریکا بر عدم خروج از برجام، واکنش وزیر خارجه بریتانیا به سخنان رئیس‌جمهوری آمریکا، بیانیه مشترک انگلیس، فرانسه و آلمان درباره پایبندی این سه کشور به برجام، موضع‌گیری مسئول سیاست‌خارجی اتحادیه اروپا در برابر سخنان رئیس‌جمهوری آمریکا و هشدار وزیر خارجه سابق آمریکا درباره عدم تایید پایبندی ایران به توافق هسته‌ای از مهمترین رویدادهای جهان در ۱۲ ساعت گذشته به شمار می‌رود.

به گزارش ایلنا، «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری ایالات متحده آمریکا در پیامی توئیتری با این ادعا که بسیاری از مردم با اظهارات روز جمعه وی درباره ایران موافق هستند، مخالفت طرف‌های دیگر برجام با خود را تلویحا به سود تجاری آنها از این توافق ربط داد. 

- «چاک شومر» رهبر دموکرات‌های مجلس سنای آمریکا ضمن تایید سخنان «جیمز ماتیس» وزیر دفاع و ژنرال «جوزف دانفورد» رئیس ستاد کل ارتش این کشور در تایید پایبندی ایران به برجام، گفت که دموکرات‌ها از این توافق هسته‌ای حمایت خواهند کرد. 

- «نانسی پلوسی» رهبر دموکرات‌های مجلس نمایندگان آمریکا در واکنش به تهدید ترامپ به خروج از برجام، چنین تصمیمی را اشتباهی بزرگ خواند که امنیت آمریکا را به مخاطره خواهد انداخت و گفت: این برخورد بسیار سبک‌سرانه است. 

- «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل متحد در واکنش به سخنرانی ترامپ علیه ایران و برجام، در بیانیه‌ای با تاکید بر اهمیت برجام در منع اشاعه تسلیحات هسته‌ای و پیشبرد صلح و امنیت جهانی، ابراز امیدواری کرد که این توافق حفظ شود. 

- «زیگمار گابریل» وزیر امور خارجه آلمان با تاکید بر حمایت کشورهای اروپایی و اتحادیه اروپا از توافق هسته‌ای با ایران گفت: در هفته‌های آینده برای متقاعد کردن کنگره آمریکا به حفظ برجام تلاش خواهیم کرد. 

- وزرای خارجه کشورهای عضو اتحادیه اروپا درپی اظهارات ترامپ علیه برجام روز دوشنبه در جلسه‌ای درباره این توافق هسته‌ای گفت وگو خواهند کرد. 

- اعضای ارشد مجلس نمایندگان آمریکا جمعه اعلام کردند که تدوین لایحه تحریم‌های جدیدی را علیه ایران بررسی خواهند کرد. 

- «اودره ازوله» وزیر پیشین فرهنگ فرانسه عصر جمعه با اخذ اکثریت آراء توانست به عنوان یازدهمین مدیرکل سازمان یونسکو انتخاب شود. 

- وزارت خارجه روسیه با انتقاد از مواضع ضدبرجامی رییس جمهوری آمریکا، اعلام کرد: تلاش برای اعمال این گونه شیوه‌ها به عنوان راه حل مسائل سیاسی جاری دربرگیرنده منافع اساسی امنیتی کشورها، محکوم به شکست است. 

- «پائولو جنتیلونی» نخست‌وزیر ایتالیا در واکنش به سخنرانی ترامپ درباره برجام، تاکید کرد که حفظ برجام درجهت منافع امنیت ملی مشترک است. 

- «برنی سندر» سناتور آمریکایی در بیانیه ای از راهبرد جدید دونالد ترامپ درقبال ایران به شدت انتقاد کرد و آن را ضربه‌ای به ایالات متحده عنوان کرد. 

- وزارت خارجه آمریکا در تشریح سخنان دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری این کشور درقبال ایران گفت که واشنگتن از توافق هسته‌ای خارج نشده است. 

- «بوریس جانسون» وزیر خارجه بریتانیا در واکنش به سخنرانی ترامپ درباره برجام، تصریح کرد که برجام هنوز زنده است و انگلیس تلاش خواهد کرد تا از طریق همکاری با هم‌پیمانانش این معاهده را حفظ کند. 

- فرانسه، انگلیس و آلمان در بیانیه‌ای مشترک بر پایبندی خود به برجام و اجرای کامل آن از سوی همه طرف‌ها تاکید کرده و تصریح کردند که این توافق با منافع امنیت ملی آن ها همسو است. 

- «فدریکا موگرینی» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در واکنش به سخنرانی ترامپ درباره برجام، تاکید کرد: برجام یک توافق دوجانبه نیست و به هیچ کشوری تعلق ندارد و هیچ کشوری نمی‌تواند به آن پایان بدهد.

- «جان کری» وزیر امور خارجه سابق آمریکا تصمیم دونالد ترامپ رئیس جمهوری این کشور برای عدم تایید پایبندی ایران به توافق هسته‌ای را «خطرناک» خواند و از کنگره خواست برجام را حفظ کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز