خبرگزاری کار ایران

تعلیق در اجرای تحریم‌های مسافرتی ترامپ به دستور قاضی فدرال

asdasd
کد خبر : ۵۴۸۰۵۸

قاضی فدرال ایالت هاوایی به صورت موقت جلوی اجرای تحریم‌های مسافرتی تنظیم شده توسط ریاست‌جمهوری آمریکا را گرفت.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه خبری کنگره آمریکا، «دریک واتسون» قاضی فدرال ایالت هاوایی امروز-سه‌شنبه- اجرای سومین تحریم‌های مسافرتی پیشنهاد شده توسط «دونالد ترامپ» رییس‌جمهوری آمریکا در رابطه با شهروندان هشت کشور را به تعویق انداخت.

واتسون اعلام کرد تحریم های مسافرتی مطرح شده توسط ترامپ در تاریخ ۲۴ سپتامبر، مشکلات طرح‌های پیشین را به همراه داشته و اجرای آن امکان‌پذیر نیست.

طرح تحریم‌های مسافرتی جدید ترامپ، شهروندان ایران، لیبی، سوریه، یمن، سومالی، چاد و کره‌شمالی و تعدادی از مقام‌های ونزوئلا را شامل می‌شود.

این طرح، تکمیل شده طرح‌های پیشین ترامپ است که محدودیت سفر به آمریکا برای شهروندان ۶ کشور مسلمان را به همراه داشتند. تحریم‌های مسافرتی پیشین ترامپ، توسط دیوان عالی آمریکا لغو شده بود.

ایالت هاوائی از طرح جدید ترامپ نزد دادگاه فدرال این ایالت شکایت کرده و می‌خواهد ثابت کند طبق قانون مهاجرتی فدرال، ترامپ اجازه وضع این تحریم‌ها را ندارد.

قاضی واتسون برای بررسی این پرونده، دستور تعلیق در اجرای تحریم‌های مسافرتی را صادر کرد. وی همچنین پیروزی ایالت هاوایی و لغو کامل طرح تحریم‌های مسافرتی ترامپ را محتمل دانست.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز