خبرگزاری کار ایران

وزیر دفاع روسیه در تل‌آویو:

عملیات نظامی‌مان در سوریه در شرف پایان است

asdasd
کد خبر : ۵۴۷۶۸۹

وزیر دفاع روسیه در دیدار با وزیر جنگ اسرائیل، در تل‌آویو، اعلام کرد که عملیات نظامی روسیه در سوریه در شرف پایان است.

به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک، «سرگئی شویگو» وزیر دفاع روسیه، روز گذشته وارد سرزمین‌های اشغالی شد.

این نخستین سفر ژنرال شویگو به سرزمین‌های اشغالی، از زمان تصدی او در وزارت دفاع روسیه از سال ۲۰۱۲ است.

طبق این گزارش، وزیر دفاع روسیه، عصر دیروز به محض ورود به سرزمین‌های اشغالی، با «آویگدور لیبرمن» وزیر جنگ اسرائیل، در تل‌آویو دیدار کرد.

وی در این دیدار اعلام کرد که عملیات نظامی روسیه در سوریه در شُرف پایان است.

 شویگو گفت: «می‌خواهم درباره تمامی مسائل مربوط به سوریه رایزنی کنم، عملیات در آنجا در شُرف پایان است. مسائل متعددی در سوریه وجود دارد که نیازمند راه‌حل‌های فوری است و همگی باید در مورد آنها گفت‌وگو کنیم.»

 وزیر دفاع روسیه افزود: «سوالات بسیاری درمورد سوریه وجود دارد از جمله همکاری‌های نظامی و فنی و نیز مساله مبارزه با تروریسم، که اولویت ما و همگان در منطقه است.»

شویگو ابراز عقیده کرد که رایزنی‌ها موفقیت‌آمیز خواهد بود، «این مذاکرات به درک بهتر یکدیگر کمک خواهد کرد و در تقویت روابط دوستانه میان نیروهای مسلح روسیه و اسرائیل نقش ایفا خواهد کرد.»

 دیدار با «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر اسرائیل از دیگر برنامه‌های سفر وزیر دفاع روسیه است.

سفر وزیر دفاع روسیه به‌ تل‌آویو چند ساعت پس از آن انجام شد که ارتش اسرائیل، صبح دوشنبه در بیانیه‌ای بی‌سابقه اعلام کرد که به یک سکوی موشکی پدافند هوایی سوریه در منطقه «رمضان» در ۵۰ کیلومتری شرق دمشق حمله هوایی کرد و با شلیک چهار فروند موشک این سامانه دفاع هوایی را «منهدم» کرد.

 وزیر دفاع روسیه، در تل‌آویو از اشاره به این تجاوز نظامی اسرائیل به سوریه خودداری کرده است.

رسانه‌های عبری‌زبان گزارش دادند که مسائل ایران، سوریه و لبنان، و حضور نظامی ایران در سوریه در دستور کار مذاکرات او با مقام‌های اسرائیلی قرار دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز