خبرگزاری کار ایران

ترکیه خواهان احیای ساختار جمعیتی «کرکوک» شد

asdasd
کد خبر : ۵۴۷۴۸۸

شورای امنیت ملی ترکیه پس از نشست امروز خود طی بیانیه با اشاره به حمایت از تمامیت ارضی عراق، بر احیای ساختار دموگرافیک در استان کرکوک تاکید شد.

به گزارش ایلنا به نقل از آناتولی، شورای امنیت ملی ترکیه پس از نشست امروز خود که به ریاست «رجب طیب اردوغان» در کاخ ریاست جمهوری آنکارا برگزار شد طی بیانیه‌ای با اشاره بر حمایت از اجرای قانون اساسی عراق در سراسر این کشور به ویژه کرکوک، بر حمایت از وحدت سیاسی و تمامیت ارضی آن تاکید کرد.

در این بیانیه همچنین آمده است:

انتظارات و حساسیت ترکیه نسبت به عملیات دولت عراق در کرکوک برای احیای ساختار دموگرافیک این شهر در ماه‌های اخیر دستخوش تغییر شده است، را اعلام می‌کنیم.

از دولت خواسته شده حریم هوایی ترکیه به اداره اقلیم کرد شمال عراق را بسته و روند واگذاری گذرگاه مرزی ابراهیم خلیل به دولت مرکزی این کشور را آغاز کند.

عملیات نیروهای کشورمان در ادلب که طبق توافق‌نامه آستانه جزیی از مناطق عاری از درگیری است در راستای برقراری صلح پایدار در سوریه بوده و آن را موفقیت‌آمیز می‌دانیم.

وضعیت فوق‌العاده که برای مبارزه با گروه‌های تروریستی به ویژه فتو، پ.ک.ک/ پ.ی.د- ی.پ.گ و داعش در سراسر ترکیه اجرا می‌شود، بررسی، و در راستای ادامه دفاع از دموکراسی و حقوق و آزادی‌های مردم، تمدید آن به دولت توصیه شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز