خبرگزاری کار ایران

اردوغان خطاب به اقلیم کردستان عراق:

پرچم‌تان را در شهر کرکوک پایین بیاورید

asdasd
کد خبر : ۴۷۴۷۸۹

رئیس‌جمهوری ترکیه از مقام‌های اقلیم کردستان عراق خواست پرچم خود را در شهر کرکوک پایین بیاورند؛ زیرا این اقدام به مناسبات با دولت آنکارا لطمه خواهد زد.

به گزارش  ایلنا به نقل از رویترز، «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهوری ترکیه از اقلیم کردستان عراق خواست که پرچم خود را در شهر کرکوک پایین بیاورند.

اردوغان که روز گذشته در مراسمی در استان «زونگولداک» سخنرانی می‌کرد، گفت: «به هیچ‌وجه با این تصور موافق نیستیم که (کرکوک برای کردها) است... کرکوک به ترکمن‌ها، عرب‌ها و کردها تعلق دارد،  اگر آنها آنجا هستند. وارد این موضوع نشوید... فکر نکنید آن به شما تعلق دارد، وگرنه باید باید هزیه گزافی بپردازید، به مناسبات با ترکیه لطمه خواهید زد.»

 رئیس‌جمهوری ترکیه افزود: «آن (پرچم) را هر چه زودتر پایین بیاورید.»

طبق این گزارش، کرکوک که اهالی آن را کردها، عرب‌ها و ترکمن‌ها تشکیل می‌دهد، یکی از مناطق مورد مناقشه در عراق است. نیروهای پیشمرگه کرد در سال ۲۰۱۴ کرکوک را از اشغال داعش آزاد کردند. از آن زمان، کردها ادعای مالکیت بر کرکوک و اطراف آن که دارای منابع غنی نفت هستند را مطرح می‌کنند.

بر اساس این گزارش، دولت آنکارا نگران است که موفقیت احتمالی کردها در عراق و سوریه در تحقق اهداف استقلال‌طلبی‌شان، به بلندپروازی‌های کردهای ترکیه  دامن بزند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز