خبرگزاری کار ایران

ترامپ و پوتین دیدار فاش‌نشده‌ای در اجلاس «گروه ۲۰» داشتند

asdasd
کد خبر : ۵۱۳۰۰۸

کاخ سفید اعلام کرد، روسای جمهوری ایالات متحده و روسیه، در جریان اجلاس کشورهای عضو گروه ۲۰ در هامبورگ، آلمان، دیدار دومی داشتند که با «گفت‌وگوی کوتاهی» همراه بود.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، «دونالد ترامپ» و «ولادیمیر پوتین» روسای جمهور آمریکا و روسیه، روز هفتم ژوئیه، یک دیدار رسمی دو طرفه داشتند که بیش از دو ساعت طول کشید؛ سخنگوی کاخ سفید، سه‌شنبه گفته است آن‌ها در جریان شام رهبران کشورها، همراه همسرانشان، نیز «گفت‌وگوی کوتاهی» کرده‌اند.

پوشش تلویزیونی مراسم شام، همسر رئیس‌جمهوری آمریکا «ملانیا ترامپ» را نشان می‌دهد که کنار ولادیمیر پوتین نشسته‌است.

«یان برمر» رئیس «گروه اوراسیا»، نخستین کسی که جریان دیدار دوم را فاش کرده، گفته است ترامپ در میانه شام از صندلی خود بلند شده و نزدیک به یک ساعت «به‌طور خصوصی» با رئیس‌جمهوری روسیه «تنها در حضور مترجم شخصی پوتین» گفت‌وگو کرده‌است.

«گروه اوراسیا» یک گروه بزرگ از مشاوران است که حوزه تخصصی آن‌ها «ریسک سیاسی» است و دفتر مرکزی آن در نیویورک قرار دارد.

یان برمر گفته حضور نداشتن مترجم آمریکایی در این گفت‌وگو توجه حاضران را جلب کرده چراکه می‌تواند به معنی «نادیده‌گرفتن پروتکل‌های امنیت ملی باشد».

کاخ سفید در بیانیه‌ای که منتشر کرده می‌گوید ترامپ از مترجم روسی بهره برده، چراکه مترجم آمریکایی حاضر در مراسم شام، زبان روسی بلد نبود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز