خبرگزاری کار ایران

ترامپ لغو تحریم‌های روسیه را مشروط کرد

asdasd
کد خبر : ۵۰۹۳۷۴

رئیس‌جمهوری آمریکا تأکید کرد که تا زمان «حل مشکلات در اوکراین و سوریه» موضع آمریکا در مورد تحریم روسیه تغییر نخواهد کرد.

به گزارش ایلنا، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا با اشاره به دیدار اخیر خود با «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه، یادآور شد که اکنون زمان «همکاری سازنده با روسیه» است اما همزمان تأکید کرد که تا زمان «حل مشکلات اوکراین و سوریه» موضع آمریکا در مورد تحریم روسیه تغییر نخواهد کرد.

در یک رشته توئیت که شامگاه یکشنبه توسط ترامپ منتشر شد، رئیس‌جمهور آمریکا به اختصار به موضوعات مورد بحث با همتای روس خود اشاره کرده است؛ مداخله احتمالی روسیه در انتخابات آمریکا، برقراری آتش‌بس در بخش‌هایی از سوریه، مقابله با تهدیدهای سایبری، و همچنین تحریم‌های روسیه.

نخستین دیدار ترامپ با پوتین روز جمعه در حاشیه اجلاس گروه ۲۰ در هامبورگ روی داد و پس از این دیدار که بیش از دو ساعت به طول انجامید، وزیر خارجه آمریکا از توافق دو طرف بر سر توقف خشونت‌ها در سوریه خبر داد.

در این زمینه ترامپ در یکی از توئیت‌های خود گفته است که او با ولادیمیر پوتین بر سر «برقراری آتش‌بس در بخش‌هایی از سوریه» که می‌تواند جان بسیاری را حفظ کند، گفت‌وگو کرده است.

رئیس‌جمهور آمریکا در ادامه تأکید کرده که «اکنون زمان پیش رفتن و همکاری سازنده با روسیه است».

ترامپ در توئیت دیگری گفته است که تحریم‌های روسیه در دیدار اخیر با ولادیمیر پوتین مورد گفت‌وگو قرار نگرفته، و در عین حال تصریح کرده است که «تا زمانی که مشکلات سوریه و اوکراین حل نشود، هیچ تغییری صورت نخواهد گرفت».

روسیه از زمان الحاق شبه‌جزیره کریمه به این کشور، موضوع رشته تحریم‌هایی از سوی اتحادیه اروپا و ایالات متحده است، و اخیرا نیز سنای آمریکا در ضمیمه‌ای که به مصوبه تحریم‌های ایران اضافه کرد، تحریم‌های دیگری را علیه این کشور در نظر گرفت.

این مصوبه که با حمایت ۹۸ سناتور آمریکایی از تصویب گذشت اکنون در دستور کار مجلس نمایندگان است. در صورت تصویب این طرح در مجلس نمایندگان، امضای رئیس‌جمهور آمریکا آن را به قانون تبدیل خواهد کرد.

رئیس‌جمهور آمریکا در رشته پیام‌های توئیتری خود در روز یکشنبه همچنین گفت که از همتای روس خود درباره دخالت احتمالی روسیه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا دوبار مصرانه سئوال کرده اما ولادیمیر پوتین چنین امری را تکذیب کرده است.

ترامپ یادآور شد که موضع خود در این زمینه را پیشتر بیان کرده است.

دخالت احتمالی روسیه در انتخابات آمریکا که موضوع بررسی‌های مستقل دو کمیته اطلاعاتی در مجلس نمایندگان و سنای آمریکا و نیز مستشار ویژه تعیین شده در این زمینه است، گرچه رئیس‌جمهور آمریکا چندین بار از این بررسی‌ها انتقاد کرده است و روسیه نیز چنین دخالتی را رد کرده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز