خبرگزاری کار ایران

فون‌درلاین:

ارتش آلمان از «معضل رفتاری» رنج می‌برد

asdasd
کد خبر : ۴۸۴۶۰۸

وزیر دفاع آلمان می‌گوید ارتش آلمان از معضلی رفتاری رنج می‌برد و گویا دارای ضعف رهبری در سطوح مختلف است.

به گزارش ایلنا به نقل از روسیا‌الیوم، «اورزولا فون‌در‌لاین» وزیر دفاع آلمان، در یکی از برنامه‌های تلویزیونی شبکه دوم سراسری آلمان، با اشاره به ماجرای جنجال‌آفرین «فرانکو آ.» افسر ارتش این کشور، گفت: «ارتش آلمان از معضلی رفتاری رنج می‌برد و گویا دارای ضعف رهبری در سطوح مختلف است.»

فرانکو آ.، که تلاش کرده بوده تا هویت دوگانه سوری−آلمانی برای خود دست و پا کند، متهم به برنامه‌ریزی برای اقدامات تروریستی در آلمان شده است. ظن آن می‌رود که او می‌خواسته زیر لوای هویتی جعلی به عنوان پناهجویی سوری در آلمان، رد پایی ساختگی از خود بر جای بگذارد.

فون‌در لاین دلیل افشای دیرهنگام قصد فرانکو آ. را «کج‌فهمی روحیه جمعی» می‌داند. به گفته این وزیر دموکرات مسیحی دولت آلمان، باورهای راست‌افراطی این افسر برای مقام‌های مافوق او روشن بوده و پایان‌نامه‌ی سال ۲۰۱۴ او نیز نشانگر اعتقادات کاملا روشن قومی‌اش بوده است.

وزیر دفاع آلمان افزود، مقام‌های مافوق این سرباز به مسئولیت خود عمل نکرده و مواضع او را "به دلیل کج‌فهمی از روحیه جمعی بی‌اهمیت نشان داده‌اند.

ارتش آلمان در رابطه با روشنگری بر سر موضوع فرانکو آ. به شدت تحت فشار قرار دارد.

طبق گزارشی از هفته‌نامه اشپیگل، ارتش آلمان از مدت‌ها پیش دلایلی مبنی بر گرایش‌های بیگانه‌ستیزانه این افسر مستقر در بریگاد آلمانی−فرانسوی «ایلکیرش» در ناحیه «آلزاس» در دست داشته است. گرایش‌های راست‌گرایانه او نیز از همان زمان تحصیل در مدرسه نظامی فرانسوی سن−سیر مشهود بوده است.

البته اورزولا فون‌در‌لاین روشن نکرده که ماجرای فرانکو آ. چه پیامدهایی برای سران ارتش آلمان خواهد داشت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز