خبرگزاری کار ایران

دروازه پیشروی به «الرقه» باز شد؛ سقوط پایگاه مهم داعش در شمال سوریه

asdasd
کد خبر : ۴۸۴۲۰۲

«نیروهای دموکراتیک سوریه» شهر الطبقه در شمال سوریه را به طور کامل تصرف کرد. این ضربه‌ای بزرگ برای داعش و گامی دیگر برای پیشروی به سوی الرقه، پایتخت خودخوانده این گروه تروریستی است.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، «نیروهای دموکراتیک سوریه»، که مورد حمایت آمریکاست، تروریست‌های داعش را از شهر کوچک اما پراهمیت الطبقه به طور کامل بیرون رانده است.

«نیروهای دموکراتیک سوریه» در سایت اینترنتی خود اعلام کرد که اکنون تروریست‌های داعش تا حاشیه شمالی شهر الطبقه، که محل بزرگترین سد سوریه است، عقب‌نشینی کرده‌اند.

گروه موسوم به «دیده‌بان حقوق بشر» (وابسته به معارضان) تأیید کرده که تقریبا تمام شهر الطبقه به دست «نیروهای دموکراتیک سوریه» افتاده است.

این مرکز گزارش می‌دهد که نیروی هوایی آمریکا از حمله شورشیان به مواضع داعش حمایت کرده است.

طی یکی از این حملات سه زن و ۵ کودک جان خود را از دست داده‌اند. گفته می‌شود که این افراد برای فرار از منطقه‌ی درگیری سوار یک خودرو شده بودند.

گروه«نیروهای دموکراتیک سوریه» شهر الطبقه را از نیمه آوریل در محاصره گرفته بود. الطبقه تنها ۵۵ کیلومتر با رقه فاصله دارد.

الطبقه تا کنون چندین بار میان گروه‌های گوناگون معارض دست به دست شده است.

الرقه هم‌اکنون مهم‌ترین پایگاه داعش به شمار می‌رود. این گروه تروریستی این شهر را پایتخت خود خوانده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز