خبرگزاری کار ایران

گروه «توطئه هسته‌های آتشین» یونان مسئول ارسال بسته‌های انفجاری به پاریس و برلین

asdasd
کد خبر : ۴۷۰۷۶۵

پس از انفجار بسته پستی مشکوک در دفتر صندوق بین‌المللی پول گروه توطئه هسته‌های آتشین یونان مسئول ارسال این بسته به پاریس و برلین شناخته شد.

به گزارش ایلنا به نقل از یورونیوز، مبدا بسته پستی ارسال شده به دفتر صندوق بین‌المللی پول در پاریس که روز پنجشنبه منفجر شد یونان گزارش شده است. روی بسته ارسالی نام سخنگوی حزب اپوزیسیون «دموکراسی نوین» بعنوان فرستنده درج شده بود.

نیکوس توسکاس، وزیر نظم عمومی یونان در این باره گفت: «بمبی که روز پنجشنبه موجب زخمی شدن یک کارمند صندوق بین المللی پول شد با نام ویسیلیس کیکیلیاس، از اعضای ارشد حزب دموکراسی نوین ارسال شده بود.»

این آدرس جعلی است و توسط گروه آنارشیست «توطئه هسته‌های آتشین» استفاده شده است. این گروه روز جمعه مسئولیت ارسال دو بسته انفجاری به اروپا را ‍پذیرفته است. بسته دوم که حاوی بمبی دست ساز بود به آدرس وزارت دارایی آلمان فرستاده و روز چهارشنبه دریافت و خنثی شد. روی این بسته نام آدونیس جئورجیادیس، معاون رهبر حزب محافظه کار دموکراسی نوین درج شده بود.

گروه «توطئه هسته های آتشین» پیشتر در سال ۲۰۱۰ هم مسئولیت ارسال شماری بسته حامل مواد منفجره به سفارتخانه های خارجی در آتن را پذیرفته بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز