خبرگزاری کار ایران

دبیر کل ناتو:‌ در مقابل روسیه کنار یکدیگر ایستاده‌ایم

asdasd
کد خبر : ۳۸۸۵۱۹

دبیر کل ناتو در پایان نشست ورشو اعلام کرد که ائتلاف کشورها علیه روسیه در کنار یکدیگر باقی خواهند ماند.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری فرانسه،‌ «ینس استولنتنبرگ» دبیرکل ناتو روز شنبه گفت که ائتلاف رهبران این نهاد به اتخاذ سیاست‌های بازدارنده و در عین حال گفتگو مدار با روسیه توافق دارند.

وی در کنفرانس روز جمعه در ورشو گفت: «پیام اصلی این است که ائتلاف ما متحد بوده و در کنار یکدیگر باقی خواهد ماند.»

وی افزود: « من بسیار خوشحالم که چنین موضع قدرتمندی در ناتو وجود داشته و شنیده می‌شود. همچنین از اینکه به این میزان در پشت این پیام متحد هستیم نیز افتخار می‌کنم. به اعتقاد من پیام اصلی این شام این است که دفاع و گفتگو شالوده روابط ما با روسیه خواهد بود.»

وی در پاسخ به سوالی در رابطه با اظهار نظر فرانسوا اولاند مبنی بر این که روسیه یک تهدید نیست بلکه یک شریک اتحادیه اروپا است گفت که ناتو اینک در موقعیت کاملاً جدیدی قرار دارد.

وی افزود:« ما هیچگونه تهدید جدی علیه متحدان ناتو نمی‌بینیم.»

وی همچنین افزود:« روسیه نه یک شریک استراتژیک است و نه در شرایط جنگ سرد قرار دارد. ما در شرایط جدیدی قرار داریم که با هر وضعیت دیگری که تاکنون اتفاق افتاده متفاوت است. »

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز