خبرگزاری کار ایران

پوتین:

آمادگی نظامی خود را در مقابل ناتو افزایش می‌دهیم

رئیس جمهور روسیه از افزایش توان نظامی کشورش برای مقابله با تهدیدات ناتو سخن گفت.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، "ولادیمیر پوتین" روز چهارشنبه عنوان کرد که روسیه باید آمادگی دفاعی خود را برای پاسخ به "اقدامات خشمگینانه"‌ناتو نزدیک مرزهای روسیه افزایش دهد.

وی که در پارلمان این کشور و در 75 امین سالگرد حمله آلمان نازی به این کشور سخن می‌گفت ابراز تاسف کرد که غرب تمایلی به ساخت "‌سیستم‌های امنیتی جمعی مدرن خارج از اتحادیه"‌ با روسیه ندارد.

وی افزود:‌"‌روسیه برای بحث در رابطه با چنین موضوعاتی آمادگی داشته و بیش از یک بار تمایلات خود برای گفتگو را ابراز کرده است. ولی همانگونه که در نزدیکی جنگ جهانی دوم اتفاق افتاده است ما شاهد یک بازخورد مثبت در پاسخ ها نبوده‌ایم. "‌

وی در ادامه افزود : "‌در مقابل ناتو، در حال گسترش گفتمان و اقدامات خشونت آمیز خود نزدیک مرز های ما است. در چنین شرایطی ما موظفیم که توجه ویژه خود را به تقویت آمادگی دفاعی کشورمان بکنیم."‌

ائتلاف به رهبری آمریکا در حال افزایش قدرت دفاعی خود در لهستان و سه کشور بالتیکی استونی، لیتوانی و لتونی به عنوان بخشی از یک نظام بازدارنده گسترده‌تری است که روسیه را از تکرار اقداماتی چون الحاق کریمه اوکراین در سال 2014 باز دارد. روسیه این گونه اقدامات را خصومت آمیز دانسته است.

پوتین در این رابطه عنوان داشت:‌ "‌ جامعه جهانی تاکنون به میزان کافی اراده، مراقبت و تثبیت برای جلوگیری از جنگ و نجات جان میلیون ها انسان از خود نشان نداده است. پرسش اینجاست که ما به چه نوع آموزه هایی برای از میان بردن اختلافات ایدئولوژیک فرسوده و قدیمی و بازی های ژئوپلیتیک و متحد ساختن یکدیگر در مبارزه با تروریسم بین المللی نیاز داریم؟"

کد خبر : ۳۸۳۶۱۷