خبرگزاری کار ایران

مقام‌های دمشق:

انفجارها در سوریه تکمیل سیاست‌های نژادپرستانه ترکیه است

وزارت خارجه سوریه تصریح کرد، انفجارهایی که گروه‌های تروریستی در سوریه صورت می‌دهند، در راستای سیاست‌های جنایتکارانه و نژادپرستانه نظام ترکیه است.

به گزارش ایلنا به نقل از سانا، وزارت خارجه سوریه، در نامه‌هایی جداگانه به دبیرکل سازمان ملل متحد و رئیس شورای امنیت، اعلام کرد که انفجارهای تروریستی و حملات بی‌هدف به شهرها و روستاها و جنایت‌هایی که «داعش» و «جبهه النصره» و دیگر گروه‌های تروریستی هم‌پیمان یا زیرمجموعه آنها در سوریه مرتکب می‌شوند، در راستای سیاست‌های جنایتکارانه و نژادپرستانه دولت ترکیه و حمایت‌های مالی و نظامی این کشور و نیز قطر و عربستان از این گروه‌ها است.

وزارت خارجه سوریه تأکید کرد، دولت سوریه از دبیرکل سازمان ملل و شورای امنیت می‌خواهد جنایت‌های تروریستی را محکوم کرده و با اتخاذ فوری اقدام‌های بازدارنده و مجازات دولت‌های حامی تروریسم به‌ویژه نظام‌های حاکم در ترکیه و عربستان و قطر، به مسئولیت خود در حفظ صلح و امنیت جهانی عمل کند.

طبق این گزارش، روز شنبه بر اثر دو انفجار تروریستی در منطقه سیده زینب در ریف دمشق که داعش مسئولیت آنها را بر عهده گرفت، 18 نفر شهید و ده‌ها نفر دیگر نیز مجروح شدند.

کد خبر : ۳۷۹۸۵۳